شناسه خبر : 69368
تاریخ انتشار : 1400/03/17 16:21
یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و بازداشت فلسطینیان

یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و بازداشت فلسطینیان

شهرک نشینان صهیونیستی صبح امروز (دوشنبه) تحت حمایت پلیس رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی یورش بردند و شهر قدس اشغالی و کرانه باختری شاهد بازداشت تعدادی از شهروندان فلسطینی از جمله اسرای آزاد شده بوده است.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: به نقل از سایت عربی 21، منابع فلسطینی اعلام کردند که ده‌ها تن از شهرک‌نشینان از دروازه المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند و اقدامات تحریک آمیزی را در محوطه آن انجام داده و از دروازه السلسله آن را ترک کردند.

در همین راستا، نیروهای رژیم صهیونیستی، صبح امروز (دوشنبه) در کرانه باختری کمپین بازداشت‌های گسترده‌ای را در کرانه باختری از جمله، در قدس اشغالی راه اندازی کردند.

 نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی به تعدادی از محله‌های این شهر از جمله «شعفاط»، «رأس العامود»، «القرمی» و «الثوری» یورش بردند و منازل شهروندان فلسطینی را تفتیش و بازرسی کردند و 9 تن از اهالی شهر قدس را بازداشت کردند.

صهیونیست‌ها دو اسیر آزاد شده را در محله «الطیرة» در رام الله بازداشت کردند؛ آنها یک جوان دیگر را در جریان یورش به شهرک «بیرزیت» مورد ضرب و شتم قرار داده و وی را بازداشت کردند.

نیروهای اشغالگر پس از یورش به منزل دو جوان فلسطینی در اردوگاه «الجلزون» واقع در شمال شرق رام الله آنها را بازداشت کردند. صهیونیست‌ها یک جوان فلسطینی را در اردوگاه «العروب» واقع در شمال الخلیل بازداشت کردند و سه تن دیگر را پس از یورش به منازل آنها در این شهر بازداشت کردند.

اشغالگران صهیونیستی همچنین «خالد محمد غنیم» 17 ساله و «محمد رامی صلاح» 16 ساله را پس از یورش به منازل خانواده‌های آنها در شهرک «الخضر» واقع در جنوب بیت لحم بازداشت کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی به تعدادی از منازل شهروندان فلسطینی در شهرک «بیت فجار» یورش بردند و محتویات داخل این منازل را غارت کردند و آنها همچنین به مناطق «حرملة»، «جناتا»، «هندازة» و «رخمة» یورش بردند.

از سوی دیگر، مسئولان اداره جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در جریان دیدار با بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی سفر اخیرش به واشنگتن نگرانی خود را نسبت به وضعیت شهر قدس اشغالی و احتمال اینکه این تنش منجر به درگیری نظامی دیگری بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه شود، اعلام کردند.

بنی گانتس با فرماندهان سرویس امنیتی نشستی برگزار کرد و در پایان این نشست خواستار تغییر روند راهپیمایی تحریک آمیز موسوم به «راهپیمایی پرچم‌» شدند که گروه‌های شهرک‌نشینی و راست‌گرای افراطی آن را سازماندهی کرده و شرکت کنندگان در این راهپیمایی در روز پنج‌شنبه آتی از شهرک «القدیمه» واقع در شهر قدس اشغالی، محله اسلامی، دروازه «العامود» عبور خواهند کرد و وارد صحن البراق خواهند شد.

روزنامه عبری زبان «هاآرتص» به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد، تصمیم درست، دور کردن شرکت کنندگان در این راهپیمایی از محله اسلامی در شهرک القدیمه است.

منابع همچنین ادعا کردند، وضعیت در نوار غزه بسیار حساس است و یحیی سنوار، رهبر جنبش حماس در غزه به دنبال بهانه برای تنش جدید است و احتمالا آن را در رخدادهای قدس پیدا کند.

منابع مذکور اعلام کردند، رژیم صهیونیستی پس از برقراری آتش بس به دنبال اعمال سازش‌های جدید با جنبش حماس است و ورود کمک مالی قطر به نوار غزه تنها به واسطه تشکیلات خودگردان فلسطین انجام می‌شود.

منابع ادامه دادند، جنبش حماس مخالف این امر است و نگران اقدامات اسرائیلی برای کاهش عبور کالاها از ایست‌های بازرسی است.

پیشتر یحیی سنوار اعلام کرده بود: اگر نبرد با رژیم صهیونیستی تکرار شود، شکل خاورمیانه تغییر خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: ما به دشمن صهیونیستی ثابت کردیم که مسجدالاقصی کسانی را دارد که از آن حمایت می‌کنند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی