شناسه خبر : 69318
تاریخ انتشار : 1400/03/16 15:02
هشدار شباک درباره احتمال بروز خشونت داخلی در اسرائیل

هشدار شباک درباره احتمال بروز خشونت داخلی در اسرائیل

ناداو آرگامان، رییس شباک، سازمان امنیت داخلی، شامگاه شنبه، 15 خرداد، در یک بیانیه نوشت که نشانه‌های جدی از احتمال بروز خشونت داخلی وجود دارد که این سازمان را بشدت نگران کرده است.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: سازمان امنیت داخلی اسرائیل، شباک، شنبه با صدور بیانیه‌ای بی‌سابقه نسبت به وقوع خشونت داخلی و احتمال تکرار قتل در زمینه تحریکات سیاسی هشدار داده و از سوی دیگر، دولت آمریکا از اسرائیل خواسته است مانع از اقداماتی شود که ممکن است به تکرار خشونت‌های ماه گذشته میان اسرائیل و فلسطینیان بینجامد.

به نظر می‌رسد ائتلاف برپا شده از هشت حزب اسرائیلی برای تشکیل دولت و سلب قدرت از بنیامین نتانیاهو، به جای پایان دادن به بن‌بست سیاسی دو سال و نیمه این کشور، شرایط در این کشور را ظاهرا بحرانی‌تر نیز کرده است.
به گزارش هاآرتص، ناداو آرگامان، رییس شباک، سازمان امنیت داخلی، شامگاه شنبه، 15 خرداد، در یک بیانیه نوشت که نشانه‌های جدی از احتمال بروز خشونت داخلی وجود دارد که این سازمان را بشدت نگران کرده است.

رییس شین‌بت تاکید کرده که ماهیت تهدیدهایی که از جمله در فضای مجازی در زمینه بحران سیاسی کشورش در جریان است، گفتمانی خشونت‌بار و تحریک‌آمیز است که ممکن است منجر به از دست رفتن جان انسان‌ها شود.
ناداو آرگامان در این بیانیه بی‌سابقه نوشته است که اظهارات سیاستمداران نیز به فضای تحریک و خشونت افزوده است.

رییس شباک گفته است که برخی عوامل افراطی ممکن است این اظهارات را نوعی مجوز برای دست زدن به خشونت حتی از نوع وخیم آن تلقی کنند.
رییس سازمان امنیت داخلی اسرائیل جزییات بیشتری در مورد «شواهد و آگاهی‌های این سازمان» در این خصوص منتشر نکرده اما مفسران در رسانه‌های اسرائیل تاکید کرده‌اند که این سازمان نگران تکرار رویدادهایی مانند قتل اسحاق رابین، نخست وزیر دهه نود میلادی است که بدلیل صلح با سازمان آزادیبخش فلسطین بدست یک دانشجوی افراطی یهودی ترور شد.

شباک در زمینه این نگرانی‌ها، سطح تدابیر امنیتی برای نفتالی بنت، نخست وزیر آتی را از چند روز پیش افزایش داده و محافظت از برخی دیگر از سیاستمداران حامی ائتلاف سیاسی جدید را تقویت کرده است. بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود، که در صورت روی کار آمدن دولت جدید از قدرت خلع می‌شود، ائتلاف تشکیل شده از سوی رهبران 8 حزب را «خیانت» به کشور، ملت و حتی خیانت به ارتش اسرائیل نامیده و گفته که «تنها ایران و و مقاومت از آن خشنود هستند».


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی