شناسه خبر : 69156
تاریخ انتشار : 1400/03/10 16:07
الازهر: دیوار البراق یک موقوفه ناب اسلامی است و دیوار به اصطلاح ندبه دروغ صهیونیستی است

الازهر: دیوار البراق یک موقوفه ناب اسلامی است و دیوار به اصطلاح ندبه دروغ صهیونیستی است

الازهر در پویش «قدس بین حقوق عربی و ادعاهای صهیونیزم» که اخیرا از سوی مرکز رسانه ای وابسته به خود راه اندازی شده، تاکید کرد: دیوار البراق یک موقوفه ناب اسلامی است.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: به گزارش رای الیوم، در این پویش همچنین تاکید شده است: دیوار واقع در بخش جنوبی حصار غربی حرم قدسی شریف و مقابل محله اسلامی المغاربه که توسط مقامات صهیونیستی تخریب شده و ساکنانش به زور از آنجا رانده شده اند، بخشی تفکیک ناپذیر از مسجدالاقصی است.

براساس این پویش، دلیل نام گذاری دیوار البراق آن است که پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) جنبنده خود را به آن بست و براق همان چهارپایی است که پیامبر (ص) شب اسراء و معراج بر آن سوار شد.

علاوه بر آنچه گذشت، در این پویش با اشاره به اینکه آنچه به نام «دیوار مبکی»(دیوار ندبه) نام گذاری می شود، دروغ است، نسبت به چنین ادعایی هشدار داده و آورده است که «دیوار ندبه یک ادعای یهودی صهیونیستی است که به هدف عوام فریبی روی دیوار البراق گذاشته شد و پس از صدور بیانیه بالفور در سال 1917و همزمان با تشکیل میهن یهودیان در فلسطین، تبلیغ برای آن آغاز شد به طوری که یهودیان زیارت دیوار البراق را شروع کردند و مراسم خود را با گریه و زاری بر ویرانه های هیکل ادعایی خود برپا کردند.

در پویش الازهر با تاکید بر اینکه تاریخ، جغرافیا، قوانین، منشورهای بین المللی و حقوق اسلامی و عربی بر دیوار البراق صحه می گذارند نه دیوار ندبه، افزود: اما اشغالگرانی که به قوانین و حقوق شرعی و ثابت تاریخی وقعی نمی نهد، همچنان به سلب حقوق و مقدسات فلسطینی، عربی و اسلامی ادامه می دهندو در سایه سکوت و بی تفاوتی شرم آور جهانی،  به مخالفت با قوانین و منشورهای بین المللی ادامه می دهد. در حالی که این بی تفاوتی اشغالگران را به ارتکاب جنایت های بیشتر در سرزمین های اشغالی ترغیب می کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی