شناسه خبر : 68945
تاریخ انتشار : 1400/03/04 17:39
پارلمان ایرلند اخراج سفیر رژیم صهیونیستی را به رای می گذارد

پارلمان ایرلند اخراج سفیر رژیم صهیونیستی را به رای می گذارد

به دنبال حملات مرگبار صهیونیست‌ها به اراضی اشغالی فلسطین، طرح اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از جمهوری ایرلند به زودی در پارلمان این کشور به رای گذاشته می‌شود.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: چهار قانونگذار ایرلندی از چهار حزب، طرحی را پیش از آتش‌بس روز جمعه میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان به پارلمان کشورشان تقدیم کردند.

در متن این طرح آمده است: بیش از 60 کودک به دست نیروهای اسرائیلی به قتل رسیده‌اند و تشدید خشونت فعلی حاصل تلاش برای پاکسازی 28 خانواده فلسطینی از محله شیخ جراح در قدس شرقی است.

این در حالیست که رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند در جریان حملات بی‌امان آن به اراضی فلسطینی تنها حدود 60 غیرنظامی جان باخته‌اند. علاوه بر این، تل‌آویو مدعی است که دیوان عالی رژیم صهیونیستی هنوز درباره اراضی شیخ جراح که چهار خانواده فلسطینی در آن دخیل هستند، حکم نهایی نداده است.

طرح قانونگذاران ایرلندی همچنین رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایات جنگی، پاکسازی قومیتی و توسعه غیرقانونی شهرک‌ها متهم کرده و تاکید دارد که "حضور سفیر اسرائیل در ایرلند در چنین شرایطی غیر قابل دفاع است."

یکی از اصلی‌ترین حامیان این طرح از یک حزب سوسیالیست ایرلند در پیامی تاکید کرد: اتحادیه اروپا هرگز به این فکر نکرده است که آپارتاید اسرائیل را از نظر اقتصادی تحریم کند و آنها را به خاطر جنایات جنگی پاسخگو بداند.

این طرح لازم الاجرا نیست، اما دولت ایرلند را تحت فشار می‌گذارد. یک منبع دیپلماتیک رژیم صهیونیستی با رد این "اتهامات" گفت: اینها از سوی شمار اندکی افراطی مطرح می‌شوند و سفیرمان قرار نیست چمدان‌هایش را جمع کند!

حزب شین فین هم قرار است از این طرح حمایت کند. شاخه جوانان این حزب روز یکشنبه درخواست آنلاین برای اخراج سفیر رژیم صهیونیستی را منتشر کرد که فعلا حدود 84 هزار تن آن را امضا کرده‌اند. فعالان حامی فلسطین هم در حال ترغیب دیگر قانونگذاران ایرلندی برای پشتیبانی از این طرح هستند.

حزب سیاسی شین فین که مواضع ضد اسرائیلی دارد، با انتشار بیانیه‌ای آوارگی مداوم جوامع فلسطینی در شرق قدس و کرانه باختری را محکوم کرده و تاکید کرد: اسرائیل به طور حقیقی اراضی کرانه باختری که شهرک‌هایش را در آن ساخته، ضمیمه کرده است.  

دولت‌های روی کار آمده در جمهوری ایرلند همواره منتقد صهیونیست‌ها بوده‌اند و نقشی کلیدی در اتحادیه اروپا برای واکنش قوی‌تر مقابل سوء استفاده‌های این رژیم داشته‌اند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی