شناسه خبر : 68924
تاریخ انتشار : 1400/03/04 12:04
پایان تبلیغات نامزدهای انتخابات سوریه/ «سکوت انتخاباتی» آغاز شد

پایان تبلیغات نامزدهای انتخابات سوریه/ «سکوت انتخاباتی» آغاز شد

با پایان زمان قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه از ساعت 7 صبح امروز به وقت دمشق، این کشور وارد «سکوت انتخاباتی» شد.

نورنیوز-گروه سیاسی: دمشق: کمیته عالی قضائی انتخابات سوریه اعلام کرد که از ساعت 7 صبح امروز سه شنبه زمان قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور پایان یافته است.

بر اساس این گزارش، این کمیته تأکید کرد: بر اساس ماده 58 قانون انتخابات مصوب سال 2014 تبلیغات نامزدهای انتخابات باید 24 ساعت پیش از برگزاری آن پایان یابد. از آنجایی که قرار است انتخابات ریاست جمهوری طی فردا چهارشنبه برگزار شود، زمان قانونی تبلیغات از صبح امروز پایان یافت.

در همین ارتباط، «مخلص قیسیه» عضو کمیته عالی قضائی انتخابات سوریه گفت: سکوت انتخاباتی در سوریه آغاز شده است و از این پس نامزدهای ریاست جمهوری از لحاظ قانون حق انجام هیچگونه تبلیغاتی را ندارند و نمی‌توانند در گردهمایی‌های انتخاباتی نیز مشارکت کنند.

وی افزود: شعب اخذ رأی در نقاط مختلف آماده شده اند. تمامی امکانات لجستیکی برای مراکز اخذ رأی تدارک دیده شده است. همچنین تدابیر بهداشتی لازم برای ممانعت از شیوع کرونا در مراکز اخذ رأی اتخاذ شده است.

این عضو کمیته عالی قضائی سوریه اظهار داشت: مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات در نقاط مختلف کشور به گونه ای تدارک دیده شده است که تمامی رأی دهندگان بتوانند با آزادی کامل در انتخابات شرکت کنند.

پیشتر دادگاه عالی قانون اساسی سوریه عبد الله سلوم عبد الله، بشار اسد و محمود احمد مرعی را به عنوان سه نامزد صاحب صلاحیت برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده بود.


مهر
کلید واژگان
سوریهبشار اسددمشق
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی