شناسه خبر : 68900
تاریخ انتشار : 1400/03/03 17:34
حکیم در دیدار وزیر خارجه فلسطین: مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی هستیم

حکیم در دیدار وزیر خارجه فلسطین: مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی هستیم

«سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین، پیروزی برآمده از ایستادگی ملت فلسطین در درگیری اخیر با رژیم صهیونیستی را شایسته تحسین دانست.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: در این دیدار که امروز در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق و با حضور گروهی از سران ائتلاف نیروهای حکومت ملی و نیز «احمد عقل»، سفیر فلسطین در بغداد برگزار شد، وزیر خارجه فلسطین حاضران را در جریان جزئیات تحولات اخیر در سرزمین‌های فلسطینی قرار داد و از نقش عراق در حمایت از مسئله فلسطین قدردانی کرد.

سیدعمار حکیم بر اهمیت بهره‌برداری از پیروزی اخیر برای افزایش وحدت ملی و تعیین قطب نمای اختلافات به سمت رویارویی با رژیم صهیونیستی و کنار گذاشتن اختلافات داخلی تأکید و خاطرنشان کرد که مسئله فلسطین مشمول مرور زمان نمی‌شود و مهم‌ترین اولویت فلسطینیان برای دستیابی به حقوقشان تقویت جبهه داخلی و همکاری همه نیروهای فلسطینی است.

وی افزود که درگیری اخیر نشان داد که با وجود همه مسائل و مشکلاتی که ملت‌ها به آن دچارند، مسئله فلسطین همچنان در وجدان عربی و اسلامی و انسانی زنده است و تأکید کرد که علت این زنده بودن، برتری حق ملت مظلوم فلسطین در زمین و تاریخ و آینده فرزندانش است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تکرار مواضع پیشین درباره مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب، بر حق فلسطینیان در داشتن کشوری مستقل و برخورداری از کرامت و حق پناهندگان فلسطینی در بازگشت به سرزمین‌هایشان تأکید کرد.

حکیم همچنین گفت: ملت و دولت و مرجعیت و فعالان اجتماعی در عراق همگی حامی مسئله فلسطین هستند و این موضوع مورد اتفاق نظر همه گروه‌های و طیف‌ها در عراق است.


نورنیوز
کلید واژگان
عراقعمارحکیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی