شناسه خبر : 68819
تاریخ انتشار : 1400/03/02 15:22
تزریق واکسن کرونا به زنان باردار فعلاً توصیه نمی‌شود

تزریق واکسن کرونا به زنان باردار فعلاً توصیه نمی‌شود

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس دستورالعمل‌های کشوری تا رسیدن به شواهد متقن مبنی بر اثبات بی‌ضرری واکسن‌های موجود کرونا در ایران، تزریق اینگونه واکسن‌ها را به زنان باردار فعلا توصیه نمی‌کنیم.

نورنیوز-گروه جامعه: دکتر مسعود مردانی با اشاره به اینکه تنها واکسنی که تاکنون در این زمینه بررسی شده، واکسن آسترازنیکا است، افزود: البته بر اساس آخرین مطالعه ای که در آمریکا روی واکسن فایزر و مدرنا انجام گرفته، اعلام شده است که این دو واکسن علاوه بر اینکه مشکلی برای زنان باردار ایجاد نمی کنند، فرزندان این زنان نیز تا ۶ ماه پس از تولد نسبت به ابتلا به کرونا مصون خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان جهانی بهداشت تاکنون اعلام نظری برای جهانی‌ شدن واکسن‌های فایزر و مدرنا در این زمینه نداشته است، گفت: به عنوان مثال تاکنون هیچگونه مطالعه ای در خصوص واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه و آثار آن روی زنان باردار انجام نگرفته است.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری اظهار داشت: واکسن‌های ایرانی نیز که در آستانه چرخه تولید هستند، تاکنون برای زنان باردار مورد بررسی و مطالعه قرار نگرفته اند.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت در مورد بیماری کرونا، تا روز گذشته (اول خردادماه) هشت هزار و پنج بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند که هزار و 175 نفر از آنها بستری شده و مجموع بیماران کرونا در کشور به 2میلیون و 823 هزار و 887 نفر رسیده است.

2 میلیون 319 هزار و 746 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. چهار هزار و 945 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و 18 میلیون و 810 هزار و 335 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

هشت شهر کشور در وضعیت قرمز، 233 شهر در وضعیت نارنجی، 207 شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیج شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.

تاکنون دو میلیون و 478 هزار و 936 نفر دوز اول واکسن کرونا و 451 هزار و 721 نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 2  میلیون و 930 هزار و 657 دوز رسیده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی