شناسه خبر : 67546
تاریخ انتشار : 1400/02/26 11:23
کوبا حمله جنایتکارانه اسرائیل علیه مردم فلسطین را محکوم می کند

کوبا حمله جنایتکارانه اسرائیل علیه مردم فلسطین را محکوم می کند

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه کوبا آمده است:کوبا از جامعه بین المللی ، از همه کشورها ، سازمان ملل ، به ویژه شورای امنیت ، توقف فوری تجاوزات اسرائیل را شدیدا خواستار است.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: وزارت امور خارجه جمهوری کوبا در بیانیه ای شدیدترین محکومیت خود را در مورد حمله به مسجد الاقصی در بیت المقدس اشغالی و بمباران های بی رویه علیه مردم فلسطین در نوار غزه توسط نیروهای نظامی اسرائیل که باعث بیش از صد کشته و تخریب زیرساخت ها و خسارات مادی قابل توجه شده است را اعلام کرد. در متن این بیانیه آمده است:

«حملات رژِیم صهیونیستی به منزله نقض جدی و آشکار منشور ملل متحد ، حقوق بین الملل و حقوق بشر بین المللی از سوی اسرائیل است و تداوم شیوه های استعمار و اشغال سرزمین های عربی و فلسطینی را تشکیل می دهد ، که همراه با همدستی و مصونیت از مجازات توسط ایالات متحده مانع اقدام شورای امنیت سازمان ملل می شود.

کوبا از جامعه بین المللی ، از همه کشورها ، سازمان ملل ، به ویژه شورای امنیت ، توقف فوری تجاوزات اسرائیل را شدیدا خواستار است.

وزارت امور خارجه جمهوری کوبا بر حمایت بی حد و حصر خود از راه حل جامع ، عادلانه و پایدار برای بحران  اسرائیل و فلسطین ، بر اساس ایجاد دو کشور ، که به مردم فلسطین اجازه می دهد از حق آزادی خود استفاده کنند و داشتن یک کشور مستقل با مرزهای قبل از 1967 ، با بیت المقدس شرقی به عنوان پایتخت آن و تضمین کننده حق بازگشت پناهندگان باشد ، تأکید می کند.»

کمیسیون روابط بین الملل مجلس ملی قـوه مـردمی جمهـوری کـوبا نیز با صدور بیانه ای حمایت قاطع خود را از مبارزات مردم فلسطین اعلام و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. در بخشهایی از این بیانیه آمده است:

«بمباران بی رویـه دولت اسرائیل علیـه ملت فلسطین در غـزه را که تاکنون منجر به کشته شدن حداقل 122 نفـر از جمله 31 کودک و همچنین صدها زخمی و مجـروح گـردیده است را به شدت محکوم می نمایـیم.

یکبار دیگر خواستار توقف فـوری اقدامات خشونت آمیز ارتش اسرائیل علیـه ملت بی دفاع فلسطین و سیاست های توسعه طلبانه و استعمارگرانه دولت اسرائیل هستیم.

ما همچنین حمایت دائمی دولت ایالات متحـده آمریکا از جنایاتی را که نیـروهای اسرائیلی علیـه ملت غیرنظامی فلسطین مرتکب شده اند را محکوم می کنیم.

 ما از زنـان و مردان نماینده مجلس در سراسر جهـان و همچنین جامعه بین الملل در کل، درخواست می نماییم تا اقـدامی فـوری و قاطعانه جهت مجبـور ساختن دولت اسرائیل برای پایان دادن به جنایات خود علیـه ملت فلسطین و احتـرام به منشور سازمان ملل متحـد، حقـوق بین الملل و قطعنامـه های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل متحـد، صورت دهنـد.»


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی