شناسه خبر : 67511
تاریخ انتشار : 1400/02/25 12:56
آیت الله سید محمد‌تقی مدرسی: خیزش مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی نشانه زنده بودن روحیه انقلابی امت اسلام است

آیت الله سید محمد‌تقی مدرسی: خیزش مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی نشانه زنده بودن روحیه انقلابی امت اسلام است

بشریت بعد از دوری از رسالت‌های الهی، چالش‌های بسیاری را تجربه کرد و امروزه به تمدن‌های مادی اعتمادی ندارد.

نورنیوز-گروه سیاسی: آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید عراق با بیان اینکه که خیزش مردم فلسطین در برابر اشغال‌گری رژیم صهیونیستی نشان داد که امت اسلامی همچنان بر عهد خویش با خداوند وفادار است، گفت:این روحیه انقلابی که هر روز در گوشه‌ای از جهان تجلی پیدا می‌کند، نوید بخش تمدن اسلامی مورد انتظار است.

ایشان در ادامه افزودند: «بشریت بعد از دوری از رسالت‌های الهی، چالش‌های بسیاری را تجربه کرد و امروزه به تمدن‌های مادی اعتمادی ندارد. چرا که مدیریت بحران کرونا، چالش تغییرات اقلیمی، ناهنجاری‌های حاصل از تفکرات مادی‌گرایانه و طبقه‌بندی‌های اجتماعی ظالمانه نشان داد که یک تمدن الهی والا مورد نیاز است که در تمدن اسلامی تجلی می‌یابد. البته بدین معنی نیست که این تمدن مختص مسلمانان باشد، بلکه به معنی این است که تمدنی الهی است که تجلی ارزش‌های آسمانی و نیاز تمام انسان‌هاست».

ایشان همچنین تمدن اسلامی را دارای ریشه‌ای مستحکم از ایمان و تقوا توصیف کردند که دنیا را اصلاح و زنده می‌کند و فرمودند: «البته این اصلاح و سازندگی و خدمت به بشریت تنها از لحاظ دیدگاه مادی‌گرایانه نیست، بلکه دیدگاهی دینی نیز دارد. تمدن دینی دو بعد مادی و معنوی انسان را در نظر می‌گیرد. به‌طوری‌که اسلام عبادات معنوی را به جنبه‌های مادی زندگی پیوند می‌دهد. اسلام نماز، روزه و حج را وسیله نزدیکی به خداوند متعال قرار می‌دهد و از سویی دیگر این عبادات منافع انسان را نیز تأمین می‌کند. به عنوان مثال عید فطر که عیدی معنوی است ولی با پرداخت زکات فطره در این روز فقرا و نیازمندان نیز بهره می‌برند». در همین راستا آیت الله مدرسی بر ضرورت عدم فراموشی دیدگاه‌های دینی در فضای سیاسی تأکید کرده و عنوان کردند که سیاست باید تابع دین باشد و نه بر عکس.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی