شناسه خبر : 67443
تاریخ انتشار : 1400/02/22 16:57
مصرف برق از مرز 48 هزار مگاوات عبور کرد

نیرو

مصرف برق از مرز 48 هزار مگاوات عبور کرد

روز گذشته مصرفی کشور از مرز 48 هزار مگاوات عبور کرده و به 48 هزار و 640 مگاوات رسید که در مقایسه با روز قبل، رشد بیش از یک هزار مگاواتی داشته است.

نورنیوز-گروه اقتصادی: تازه‌ترین گزارش‌های این شرکت نشان می‌دهد مصرف برق روز گذشته کشور درحالی از مرز ۴۸ هزار مگاوات عبور کرد که این رقم در مدت مشابه پارسال ۴۲ هزار و ۱۷۸ مگاوات بوده که نشان‌دهنده رشد ۶ هزار و ۴۶۲ مگاواتی است.

بخش صنایع نیز در این ساعت با مصرف پنج هزار و ۴۷۳ مگاوات برق با رشد مصرف همراه شده که به گفته مسؤولان صنعت برق، رشد مصرف در این بخش نشان از رونق تولید و مصرف برق در بخش مولد جامعه است.

روند مصرف برق روز گذشته بیانگر آن است که میزان مصرف در ساعت‌های عصرگاهی کاهشی شده به گونه‌ای که در ساعت ۲۰ و ۴۹ دقیقه به رقم ۴۷ هزار و ۲۷۲ مگاوات کاهش یافته است.

گرچه روند مصرف عصرگاهی کاهش نشان داده، اما در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۴۲ هزار و ۴۸۵ مگاوات برق مصرف شده بوده است رشد مصرف را نشان می‌دهد.

بخش صنعت نیز به هنگام عصرگاهی با کاهش مصرف همراه شده و به عدد پنج هزار و ۴۲۲ مگاوات رسیده است.

وزیر نیرو پیش از این در این‌باره گفته بود: فروردین امسال ۲۲ درصد انرژی بیشتری نسبت به فروردین سال گذشته در کشور مصرف شد که بخش عمده آن به تحرک در بخش تولید مربوط می‌شود. «رضا اردکانیان» افزود: بخشی از مصرف انرژی به گرمای زودرس و کم آبی و بخشی هم با رمزارزهای غیرمجاز مرتبط بوده که به شدت دنبال می‌شود.

به گفته وی، شرایط اقلیمی کشور گرم و خشک است و در سال‌های اخیر هم موضوع تغییر اقلیم از حالت یک نظریه و فرضیه خارج شده و به عنوان یک حقیقت در مجامع علمی جهان مطرح است.


مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی