شناسه خبر : 67259
تاریخ انتشار : 1400/02/17 15:51
روز قدس، اسرائیل را تبدیل به زندان کرد

سیدرضا صدرالحسینی

روز قدس، اسرائیل را تبدیل به زندان کرد

اگر مسئله‌ای به نام روز قدس نبود، مسئله‌ای به نام فلسطین هم فراموش می‌شد. یکی از مهمترین دلایلی که رسانه‌های نظام سلطه در تلاشند تا روز قدس به نتیجه نرسد، برای این است که رژیم‌صهیونیستی بتواند آرامش و آسایش بیشتری داشته باشد.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: یکی از بحث‌هایی که امروز در انتقاد به جریان مقاومت وارد می‌شود این است که هزینه و فایده حمایت از مقاومت برای منطقه چه بوده است؟ قبل از فراگیری بیماری کرونا در ۱۰۰ کشور و بیش از ۴۰۰ نقطه دنیا در پنج قاره، گزارشاتی از مراسم مختلفی از جمله راهپیمایی‌، برگزاری اجلاس‌ها و نشست‌ها وجود دارد.

اگر روزی روز قدس، از جمهوری اسلامی ایران و خیابان‌های تهران شروع شد، امروز مسئله آزادی فلسطین و بازگشت صاحبان اصلی فلسطین به سرزمین‌های مادری خود، به سایر نقاط دنیا نیز رسیده است.

اگر مسئله روز قدس نبود، قطعاً امروز رژیم صهیونیستی با توانمندی‌های نظامی و تکنولوژی خودش بخش قابل توجهی از سرزمین‌های اسلامی پیرامون خود را تصرف کرده بود.

بنابراین حتماً مقاومت هزینه دارد، اما هزینه‌ سلطه و سازش قطعاً بیشتر خواهد بود. اگر در دهه‌های گذشته، رژیم صهیونیستی صرفاً از یک مرز خودش به سمت لبنان احساس خطر می‌کرد امروز مقاومت فلسطین، در کرانه باختری، نوار غزه و در سوریه برای رژیم صهیونیستی از سه جنبه ایجاد خطر کرده است.

بنابراین روز قدس، حیات جدیدی برای ضد سلطه بودن آزادگان جهان است. وقتی رژیم صهیونیستی روابط خودش با کشورهای کوچک در منطقه را آشکار می‌کند، این مسئله بیانگر اهمیت حمایت از فلسطین توسط همه ملت‌ها است.

اگر امروز مسئله عادی سازی روابط با یک کشور میکروسکوپی و بی ارزش، مانند بحرین و یا امارات برای آنها اهمیت دارد. به این دلیل است که بتوانند در مقابل موج گسترده بیداری اسلامی، که محوریت آن آرمان فلسطین و آزادی سرزمین‌های اشغالی است، به گونه‌ای ایستادگی کنند و بگویند ما حیات داریم و زنده هستیم.

فلسطین می‌تواند به عنوان مهمترین مسئله جهان اسلام، در بین همه ملت‌های اسلامی، اتحاد ایجاد کند. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئله آزادسازی فلسطین از دست متجاوزان صهیونیست با اسم‌های مختلف روبرو بود. در حقیقت یک مرکزیت واحد برای آن وجود نداشت. بعد از انقلاب اسلامی، عنصر اسلام به عنوان محور اصلی و روز قدس به عنوان نماد این محور مشخص شد. در حقیقت در بسیاری از مواقع در این ۴۳ سال گذشته، روز قدس بوده است که اتحاد بین نمایندگان جهان اسلام و ملت‌های جهان را ایجاد کرده است.

در یک روز مشخص همه فریادها و اعتراض‌ها نسبت به مرکزیت رژیم صهیونیستی است. فریادها برای آزادسازی فلسطین اشغالی و بازگشت مردم ساکن این منطقه، نشان دهنده این است که مسئله فلسطین از جنبه‌های دیپلماتیک، بسیار مهم بوده  و توانسته است صدها فرآیند دیپلماتیک برای رسیدن به این هدف را به دنبال داشته باشد.

از لحاظ میدانی نیز بسیاری از گروه‌های کوچک و بزرگ که حول محور فلسطین فعالیت می‌کردند، پس از نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان توسط امام خمینی (ره) به عنوان روز قدس، این روز را به عنوان نقطه وفاق در بین خود اعلام کردند.

گروه‌های مردمی مقاومت، نسبت خود را با روز قدس به معنای آزادی سرزمین فلسطین تعبیر کردند و حول آن وفاق و اجماع میدانی شکل گرفت. امروز اگر می‌بینیم رژیم صهیونیستی پشت دیوارهای پنج متری با قطر یک متر محصور شده است و اگر موشک‌های مقاومت از گنبد آهنین عبور می‌کند نشان دهنده این است که نامگذاری روز قدس توانست به عنوان یک نقطه وفاق و اجماع به موفقیت برسد و همه جریان‌های مبارز را در این رابطه متفق القول نماید.

اگر مسئله‌ای به نام روز قدس نبود، مسئله‌ای به نام فلسطین هم فراموش می‌شد. یکی از مهمترین دلایلی که رسانه‌های نظام سلطه در تلاشند تا روز قدس به نتیجه نرسد، برای این است که رژیم‌صهیونیستی بتواند آرامش و آسایش بیشتری داشته باشد.

امروز با توجه به اتفاقاتی که در داخل رژیم صهیونیستی رخ می‌دهد، مسئله روز قدس بیش از گذشته مورد توجه ملت‌ها قرار گرفته است. امسال فعالیت‌های اساسی در فضای مجازی برای همبستگی با ملت مظلوم فلسطین منجر به تبدیل آن ۴۰۰ شهر به هزاران شهر گردد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی