شناسه خبر : 67049
تاریخ انتشار : 1400/02/11 13:37
تهدید نظامی ایران توسط وزیر اسرائیلی با چه هدفی صورت گرفت؟

نورنیوز بررسی کرد؛

تهدید نظامی ایران توسط وزیر اسرائیلی با چه هدفی صورت گرفت؟

انفجارهای زنجیره‌ای در تاسیسات نظامی و اقتصادی حساس و حملات سایبری به زیرساخت‌های اطلاعاتی ـ امنیتی رژیم صهیونیستی در کنار اوضاع به شدت نابسامان اجتماعی و سیاسی در سرزمین‌های اشغالی بیش از هر چیز توخالی بودن ادعاهای اخیر را ثابت می‌کند.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: دیروز جمعه وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گستاخانه و البته توخالی، برای نخستین بار از احتمال حمله نظامی به تاسیسات اتمی و موشکی ایران سخن گفت!

«الی کوهن» اظهار داشت: اگر توافق خوبی در مذاکرات کنونی ایالات متحده با ایران به دست نیاید، اسرائیل ناچار خواهد شد به عملیات نظامی روی آورد!

این اظهارات در زمانی بیان شده که «یوسی کوهن» رئیس موساد و «مئیر بن شبات» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی برای مدیریت رفتار آمریکایی‌ها در مذاکرات وین، در واشینگتن به سر می‌برند تا به زعم خود مانع رسیدن ایالات متحده به یک توافق بد با ایران شوند.

اظهارات الی کوهن پوشش هدف‌مندی در رسانه‌های غربی داشت، چنانچه «فارین افیرز» آن را این‌گونه گزارش کرد که؛ «دیر یا زود، اسرائیل به احتمال زیاد با استفاده از نیروی نظامی سعی در جلوگیری از تسلیحاتی شدن اورانیوم غنی شده توسط ایران خواهد داشت و ایالات متحده به درگیری کشانده خواهد شد.»

فضاسازی و ایران هراسی هماهنگ صهیونیست‌ها با کاخ سفید البته محدود به اظهارات دیروز کوهن نیست و «گیلعاد اِردان» سفیر این رژیم در واشینگتن و سازمان ملل نیز در اظهاراتی از خطرات فزاینده ایران سخن گفته و به دولت بایدن یادآور شده که کوتاه آمدن در برابر ایران، امنیت اسرائیل و منطقه را سخت به خطر می‌اندازد.

فضاسازی‌های ایران‌هراسانه اخیر صهیونیست‌ها اما؛ دستِ کم از دو جنبه قابل بررسی است:

اول اینکه؛ این تحرکات کاملا با ایالات متحده هماهنگ بوده و در راستای تقویت «دیپلماسی اجبار» علیه ایران انجام می‌شود تا تهران را مجبور به پذیرش خواسته‌های کاخ سفید و عدول از منافع خود در مذاکرات برجامی اخیر کند. 

دوم اینکه؛ سفر پر سر و صدای مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به واشینگتن به علاوه تدارکات رسانه‌ای گسترده و رجزخوانی‌های نمایشی این چنینی، بیشتر به دلیل آسیب‌پذیری شدید تل‌آویو در «دفاع و امنیت»، یعنی آن حوزه‌ای است که پیش از این خود را در آن دست‌نیافتنی می‌پنداشت.

رخدادهای اخیر در کارخانه موشک‌سازی «تومر»، اصابت موشک به نزدیکی تاسیسات اتمی «دیمونا»، آسیب‌های شدید سایبری اخیر، آتش‌سوزی گسترده شب گذشته در پالایشگاه «حیفا» و... همگی نشان از توخالی بودن ادعاهای مقامات تل‌آویو در آسیب‌ناپذیری خود دارد.

به بیان دقیق‌تر؛ انفجارهای زنجیره‌ای در تاسیسات نظامی و اقتصادی حساس و حملات سایبری به زیرساخت‌های اطلاعاتی ـ امنیتی رژیم صهیونیستی در کنار اوضاع به شدت نابسامان اجتماعی و سیاسی در سرزمین‌های اشغالی بیش از هر چیز توخالی بودن ادعاهای اخیر را ثابت می‌کند. 

البته رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که با تاکتیک القاء ترس به افکار عمومی داخل ایران در صدد است تا خود را در تقابل موجود طرف برتر جا بزند و به زعم خود تهران را زیر فشار ترس وارد شده به مردم، مجبور به عقب‌نشینی و سازش کند و به همین دلیل است که هر اتفاق کوچک و بزرگی در کشور را تلویحا یا صراحتا به خود منتسب می‌کند.

به هر حال و در یک جمع‌بندی کلی باید گفت؛ تهدیدات توخالی اخیر صهیونیست‌ها با هدف ایران‌هراسی و تقویت مسیر «دیپلماسی اجبار» آمریکایی‌ها رخ داده و منطقا محلی از اِعراب ندارد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی