شناسه خبر : 67020
تاریخ انتشار : 1400/02/10 15:07
جزییاتی از ابعاد حادثه در جشن شبانه کوه مِرون

نورنیوز بررسی کرد؛

جزییاتی از ابعاد حادثه در جشن شبانه کوه مِرون

پنج‌شنبه شب در مراسم جشن حسیدی در کوه مرون 44 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند که شش نفر از آنها در وضعیت وخیمی هستند.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: شب گذشته (پنج‌شنبه) در مراسم جشن حسیدی‌ها به دلیل ازدحام و فشار جمعیت بر اثر سقوط یک پل دست کم 44 نفر کشته و 150 نفر زخمی شدند که نتیجه تنش شدید خاخام «شیمون بار یوخای» در کوه مِرون بود.

به گزارش «صفحه عبری نورنیوز»، جنگنده‌های تیپ نجات فرماندهی جبهه داخلی، نیروهای پزشکی از فرماندهی شمال و تعدادی بالگرد نیروی هوایی به همراه تیم‌های پزشکی در جستجوی کشته‌شدگان و مجروحان در مرون کمک می‌کنند.


 

پلیس از عموم مردم در کوه مِرون خواسته تا به پایانه‌های اتوبوس و پارکینگ‌ها بروند تا همه شرکت کنندگان از محل تخلیه شوند.

«شیمون لاوی» فرمانده پلیس منطقه شمالی، صبح امروز به این حادثه و کشته شدن دسته‌جمعی در کوه مرون پرداخت و گفت: «یک شب دشوار و غم‌انگیز داشتیم. من مسئولیت کلی را به عهده دارم، خوب یا بد. من آماده هرگونه پاسخ‌گویی هستم. ما برای همه سناریوها آماده بودیم و این حادثه اتفاق افتاد.»



 

در همین راستا بنیامین نتانیاهو گفت: «فاجعه‌ای سنگین در کوه مرون رخ داده است. همه ما برای بهبودی مجروحان دعا می‌کنیم. من می‌خواهم نیروهای نجات فعال در منطقه را تقویت کنم.»

رئیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: «من با نگرانی زیاد گزارشات مرون را دنبال می‌کنم و برای شفای مجروحان دعا می‌کنم.»


 

فرقه یهودیان حسیدی در قرن دوازدهم میلادی در اروپا ظهور پیدا کردندو امروز شمارشان به صدها هزار نفر می‌رسد که در بسیاری از کشورهای جهان پراکنده‌اند و بر یهودیان داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی نیز تأثیر فراوانی دارند.

حسیدی‌ها به لحاظ اعتقادی و مناسک دینی تفاوت چندانی با یهودیان ارتدکس افراطی (حریدی) ندارند و نقطه تمایزشان تأکید بر موسیقی و رقص، به عنوان بخشی از عبادات و پایبندی به اصل لذت و سعادت، به عنوان بخشی از عقاید است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی