شناسه خبر : 65851
تاریخ انتشار : 1400/02/04 13:23
وزیر بهداشت خواستار  ممنوعیت نقل و انتقال مسافر از هند شد

وزیر بهداشت خواستار ممنوعیت نقل و انتقال مسافر از هند شد

با وجود شیوع بالای کرونا در کشور هند، همچنان پروازهای تهران به دهلی نو و بمبئی با ایرلاین های مختلف ادامه دارد.

نورنیوز- گروه جامعه: سعید نمکی روز شنبه در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی نوشت: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، نظر به اینکه ویروس COVID-19 در کشور هندوستان دچار موتاسیون بسیار خطرناک شده لذا ضروری است به نحو مقتضی نقل و انتقال مسافر به شکل مستقیم و غیرمستقیم از کشور مذکور متوقف گردد. خواهشمند است دستور فرمائید پیگیری لازم صورت پذیرد.

هند اکنون یکی از کشورهای با شیوع بالای کرونا در جهان و بعد از برزیل دومین کشور از نظر تعداد مرگ و میر است. به طوری که در روزهای گذشته تعداد موارد مرگ روزانه کرونا در این کشور به بالای 2600 نفر در روز رسیده است. تاکنون 16 میلیون و 600 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 345 هزار نفر جان باخته اند. گزارش های منتشر شده از هند حاکی از این است که بیمارستانهای این کشور به شدت با کمبود جان و امکانات درمانی از جمله اکسیژن مواجه هستند و بسیاری از مردم این کشور از ترس کرونا برای تحویل اجساد درگذشتگان خود مراجعه نمی کنند.

با وجود شیوع بالای کرونا در کشور هند، همچنان پروازهای تهران به دهلی نو و بمبئی با ایرلاین های مختلف ادامه دارد.

سعید نمکی وزیر بهداشت 14 فروردین امسال در پی افزایش شیوع کرونا در کشور ترکیه و قرمز شدن وضعیت این کشور در نامه‌ای به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، بر ضرورت توقف یک هفته‌ای ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با این کشور تاکید کرده بود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی