شناسه خبر : 65842
تاریخ انتشار : 1400/02/03 23:25
هدف واقعی سفر مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به واشنگتن چیست؟

نورنیوز بررسی کرد؛

هدف واقعی سفر مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به واشنگتن چیست؟

محور عبری ـ آمریکایی سعی دارد هم‌زمان با «مذاکرات » در وین چماق تروریستی خود را بالا گرفته و با تاکتیک «دیپلماسی اجبار» ایران را مجبور به پذیرش مطالبات زیاده‌خواهانه خود کند و از سوی دیگر این‌گونه القا کند که دولت بایدن مسیر گذشته (دولت ترامپ) را تغییر داده و حاضر نیست در قبال ایران با کابینه نتانیاهو همراهی داشته باشد.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: اعضای امنیتی ـ سیاسی کابینه رژیم صهیونیستی شامل نخست‌وزیر و وزیران پست‌های حساس، رئیس ستاد ارتش، رئیس موساد، رئیس شاباک و مشاور امنیت ملی شامگاه پنج‌شنبه دوم اردیبهشت، دومین نشست خود طی هفته جاری را با موضوع ایران برگزار کردند.

پیش از این نشست اعلام شده بود که مقام‌های ارشد نظامی، امنیتی و اطلاعاتی این رژیم، بعد از این نشست راهی واشینگتن خواهند شد تا برای جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام، تلاش کنند.

شامگاه یک‌شنبه ۲۹ فروردین نیز نشستی با همین ترکیب برگزار شده بود تا واکنش‌های احتمالی ایران به اقدامات خراب‌کارانه اخیر و همچنین موضوع نشست‌های برجامی در وین بررسی شود.

بخش فارسی وب‌سایت «رادیو فردا» وابسته به سازمان سیا که در دوره جدید سعی دارد با ادبیاتی خاص، وجود فاصله میان دولت «جو بایدن» با کابینه «بنیامین نتانیاهو» را القا کند، در گزارشی در این خصوص نوشته است؛ مقامات ارشد امنیتی اسرائیل گرچه معتقدند دولت بایدن برای بازگشت به برجام عزم راسخ دارد اما می‌گویند نباید در این باره با کاخ سفید درگیر شد.

در همین حال روزنامه «اسرائیل هیوم» روز پنج‌شنبه نوشت؛ «یوسی کوهن» رئیس موساد، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش و «مئیر بن‌شبات» مشاور امنیت ملی اسرائیل، پس از نشست شامگاه دوم اردیبهشت در «کابینه محدود امنیتی- سیاسی» راهی واشینگتن خواهند شد تا اطلاعات تازه‌ای در مورد ایران را به آگاهی مقامات واشینگتن برسانند.

این سفر دو هفته پس از دیدار ژنرال «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به تل‌آویو انجام می‌شود که چند روز  پس از حمله به کشتی ایرانی «ساویز» و تنها ساعاتی پس از حادثه خراب‌کاری در نطنز آن هم در بحبوحه نشست‌های برجامی وین به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود.

گرچه مقامات آمریکا تاکید کرده‌اند که واشینگتن در خراب‌کاری نطنز و حمله دریایی به کشتی ساویز نقشی نداشته و مقامات صهیونیستی نیز رسما مسئولیت این حوادث را نپذیرفته‌اند، اما شواهد امر حاکی از آن است که تمام این اتفاقات در چارچوب برنامه‌ای مشترک و هدف‌مند در حال پیگیری است.

بدیهی است از یک سو؛ محور عبری ـ آمریکایی سعی دارد هم‌زمان با «مذاکرات » در وین چماق تروریستی خود را بالا گرفته و با تاکتیک «دیپلماسی اجبار» ایران را مجبور به پذیرش مطالبات زیاده‌خواهانه خود کند و از سوی دیگر این‌گونه القا کند که دولت بایدن مسیر گذشته (دولت ترامپ) را تغییر داده و حاضر نیست در قبال ایران با کابینه نتانیاهو همراهی داشته باشد.

از طرفی با توجه به هشدارهای پیشین تهران مبنی بر مسئول دانستن رژیم صهیونیستی در هرگونه حادثه تروریستی یا خراب‌کارانه علیه ایران و محرز بودن هماهنگی میان تل‌آویو و واشینگتن در این حوادث، رفت ‌و آمدهای مقامات صهیونیستی و آمریکایی معنای خاصی پیدا کرده است.

به نظر می‌رسد حوادثی چون انفجار در کشتی اسرائیلی در فجیره، انفجار در کارخانه ساخت موتورهای موشک و اصابت موشک به نزدیکی تاسیسات هسته‌ای دیمونا، محور عبری ـ آمریکایی را با اثرگذاری معکوس سیاست‌های مبتنی بر شرارت و هزینه‌های سنگین ناشی از تداوم رفتارهایی از این دست روبرو نموده و تغییرات معادلات میدانی در منطقه، هراس رژیم صهیونیستی و متحدان و حامیانش را مضاعف کرده است.


نورنیوز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی