شناسه خبر : 65517
تاریخ انتشار : 1400/01/23 11:33
حساب‌های جعلی محمد بن سلمان در توییتر برای جاسوسی از مخالفان

حساب‌های جعلی محمد بن سلمان در توییتر برای جاسوسی از مخالفان

یک حساب کاربری طی تحقیقاتی اعلام کرد که البدر حساب کاربری ساختگی ولیعهد سعودی برای سرکوب مخالفان و منتقدان است که این موضوع واکنش کاربران توییتر را به دنبال داشته است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: سعودی لیکس در گزارشی خود آورده است، در تحقیقات رسانه‌ای که توسط حساب کاربری « تحقیق فی البلد» انجام شد، مشخص شد که «البدر» حساب کاربری جعلی «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در شبکه توییتر است.

در این تحقیق 3 میلیون توییت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و همه دنبال کنندگان حساب کاربری «البدر» ، که سه میلیون و 13 هزار نفر هستند، تحت نظارت قرار گرفتند که بعدا مشخص شد این دنبال کنندگان از خانواده آل سعود و یا خانواده مقامات سعودی مانند « بدرالعساکر» مدیر دفتر ولیعهد و دبیرکل بنیاد مسک و همچنین «نواف المقائرن» دوست نزدیک ولیعهد سعودی ،« احمد التوایان»، «عزام الدخیل» و « عبدالعزیز الیوسف» شخصیت‌های نزدیک به پادشاه عربستان هستند.

بر اساس تحقیقات حساب کاربری « تحقیق فی البلد» حساب کاربری البدر کلیه توییت‌های موجود در شبکه توییتر و صفحات مستند و سایر موارد را برای خانواده و نهادهای دولتی پیگیری و کنترل می‌کند.

این حساب کاربری، رهبران مگس‌های الکترونیکی سعودی و صفحات رسمی مأموریت‌های بین المللی را دنبال می‌کند و علاقه‌مند به توییت‌هایی است که از پادشاه و ولیعهد سعودی و دستاوردهای وی تمجید می‌کنند.

شایان ذکر است که در دسامبر 2020 حساب کاربری « العهد الجدید» اعلام کرد که ولیعهد سعودی روزانه 4 ساعت وقت خود را در دنیای مجازی می‌گذراند تا بر توییت‌ها و نویسندگان نظارت و تصمیمات خود را از خلال این نظارت‌ها اتخاذ کند.

العهد الجدید همچنین فاش کرد که ولیعهد سعودی گاهی اوقات از حساب کاربری « سعود القحطانی» مشاور خود در دربار سلطنتی برای نظارت بر توییت‌ها استفاده می‌کند.

تحقیقات حساب کاربری به این نتیجه رسید که محمد بن سلمان ممکن است حساب کاربری دیگری داشته باشد تا از خلال آن مخالفان و منتقدان سعودی را ردیابی کند.

افشای تحقیقات حساب کاربری تحقیق فی البلد در خصوص حساب جعلی ولیعهد سعودی واکنش بسیاری از کاربران توییتر را به دنبال داشت که آن‌ها این اقدام ولیعهد سعودی را نشان‌دهنده طرز فکر حاکم بی‌پروا در مدیریت عربستان و ناتوانی در رسیدگی به مسائل دانستند.

این توئیترها با اعلام هشتک‌هایی حساب کاربری جعلی محمد بن سلمان را مضحک دانستند که بسیاری از مخالفان و فعالان سعودی نیز در این خصوص نظرات خود را اعلام کردند.

حساب کاربری «ترکی الشلهوب» نویسنده سعودی اعلام کرد که این حساب جعلی نشان می‌دهد ولیعهد سعودی با ذهنیت کودکانه عربستان را رهبری می‌کند درحالی‌که وی در کلیه اقدامات خود شکست خورده و حتی حساب کاربری جعلی وی نیز فاش شده است.

دکتر « دیب بن عماش» یکی دیگر از کاربران حساب توییتر اعلام کرد که ولیعهد سعودی پیوسته در وهم و خیالات به سر می‌برد؛ چشم انداز خیالی، پروژه های خیالی، وعده‌های شغلی خیالی و حساب کاربری خیالی.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی