شناسه خبر : 60985
تاریخ انتشار : 1399/12/25 11:41
اذعان اندیشکده‌های آمریکایی بر ناکارآمدی تحریم‌ها

نورنیوز بررسی کرد؛

اذعان اندیشکده‌های آمریکایی بر ناکارآمدی تحریم‌ها

پس از نمایان شده نشانه‌های شکست راهبرد «فشار حداکثری» دولت ترامپ که البته با ادبیاتی دیگر همچنان در دولت بایدن نیز دنبال می‌شود، برخی از کارشناسان فعال در اندیشکده‌های آمریکایی پرده از نمایش دروغین ایالات متحده برداشته و علاوه بر تایید تاثیر تحریم‌ها بر مردم، آن را موجب تقویت مقاومت عنوان کرده‌اند

نورنیوز ـ گروه سیاسی: از ابتدای شروع تحریم‌های ظالمانه غرب به ویژه آمریکا علیه ملت ایران، سران کاخ سفید با دوگانه‌سازی مردم و حاکمیت در جمهوری اسلامی، همواره مدعی بوده‌اند که این تحریم‌ها را تنها علیه حکومت وضع کرده و ربطی به مردم ایران ندارد.
این مواضع منافقانه که از سوی هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بارها تکرار شده بیشتر تحت فشار افکار عمومی مبنی بر ضد حقوق بشری بودن تحریم‌ها به ویژه در موضوع دارو و نیز برای مقصر جلوه دادن حاکمیت جمهوری اسلامی صورت گرفته است.
در این میان اما؛ پس از نمایان شده نشانه‌های شکست راهبرد «فشار حداکثری» دولت ترامپ که البته با ادبیاتی دیگر همچنان در دولت بایدن نیز دنبال می‌شود، برخی از کارشناسان فعال در اندیشکده‌های آمریکایی پرده از نمایش دروغین ایالات متحده برداشته و علاوه بر تایید تاثیر تحریم‌ها بر مردم، آن را موجب تقویت مقاومت عنوان کرده‌اند.   
در همین خصوص؛ اخیرا یکی از پژوهشگران «مرکز کراون برای مطالعات خاورمیانه»، در مطلبی با عنوان «فشار حداکثری موجب سخت تر شدن مقاومت ایران در برابر مصالحه شده است» در نشریه «فارن افرز» نوشته است: تحریم‌های آمریکا طبقه متوسط ایران را کوچک کرده است.
هادی کحال‌زاده می‌گوید؛ شدت موضع جمهوری اسلامی بر سر نحوه بازگشت به توافق هسته‌ای بازتاب فضای حاکم بر ایران و این واقعیت است که تهران دیگر غرب را شریک اقتصادی احتمالی خود نمی‌بیند.
او تاکید می‌کند که تحمیل دوباره تحریم‌ها در دوره ترامپ، مفید بودن دیپلماسی را بی‌اعتبار کرد و این در حالی بود که واشنگتن با امید به تضعیف رهبران سیاسی پیچ فشار را بر اقتصاد ایران سفت‌تر کرد، اما کارزار «فشار حداکثری» به تحکیم قدرت اقتصادی و سیاسی در ایران منجر شد تا در برابر مصالحه مقاومت کند.
او معتقد است کسانی که در ایالات متحده با لغو تحریم‌ها در ازای پایبندی ایران به برجام مخالفت می‌کنند این گمانه را تقویت می‌کنند که ترامپ یک استثناء نبوده و تحریم‌های اقتصادی بخشی جدایی ناپذیر از سیاست ایالات متحده در برابر ایران باقی خواهد ماند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی