شناسه خبر : 60956
تاریخ انتشار : 1399/12/24 02:09
انتخابات 1400؛ چرا نامزدها باید تیم خود را معرفی کنند؟

نورنیوز بررسی کرد؛

انتخابات 1400؛ چرا نامزدها باید تیم خود را معرفی کنند؟

چون منطقا نامزدهای ریاست جمهوری در همه امور مربوط به کشورداری سررشته تخصصی ندارند، معرفی همکاران و تیم مشورتی و اجرایی می‌تواند نمایی کلی از مسیری که توسط آنها طی چهار سال آینده طی خواهد شد را به مردم نشان داده و روند انتخاب صحیح را از غلتیدن به دام شعارزدگی مصون دارد.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری که قرار است در خردادماه 1400 برگزار شود، به دلیل شرایط خاص سیاسی و اقتصادی کشور اهمیت ویژه‌ای دارد و از همین رو انتخاب اصلح را سخت‌تر کرده است.

گرچه در سال‌های گذشته با بازنگری‌های صورت گرفته در قانون انتخابات فرآیند ثبت‌نام کاندیداها روالی منطقی‌تر پیدا کرده اما مردم همچنان در مسیر انتخاب اصلح با سردرگمی‌هایی مواجه‌اند زیرا افرادی که از فیلتر‌ شورای نگهبان عبور می‌کنند گرچه وابستگی سیاسی‌شان کم و بیش مشخص است اما بخصوص درباره افراد کمتر شناخته شده، سوالات زیادی برای شناخت بهتر آنها وجود دارد.

نامزدهای نهایی انتخابات منطقا از چند حالت خارج نیستند، یا چهره هستند و مردم کاملا سابقه کاری و تفکراتشان را می‌شناسند، یا چهره هستند اما لزوما سابقه کاری مرتبط یا روشنی ندارند و یا اساسا چهره نیستند و مردم نسبت به آنها و تفکراتشان شناخت کافی ندارند.   

در همه این حالات، یکی از نکاتی که می‌تواند راهگشای انتخابی آگاهانه برای مردم باشد توجه به ویژگی‌های اعضای اتاق فکر، تیم‌های کارشناسی و در نهایت اعضای کابینه کاندیداهای ریاست جمهوری برای اداره امور کشور است.

بر این اساس؛ اینکه هر نامزد در کنار ارائه برنامه‌های خود باید تیم اجرایی آن برنامه‌ها را نیز به مردم معرفی کند باید به یکی از مطالبه‌های جدی نخبگان و رسانه‌ها از کاندیداهای ریاست جمهوری تبدیل شود.

اگر کاندیداها ملزم به معرفی کابینه پیشنهادی شوند، نخبگان می‌توانند معیاری برای سنجش میزان عملیاتی بودن و غیر شعاری بودن برنامه‌های ارائه شده توسط آن‌ها در دست داشته باشند زیرا عملکرد افراد پیشنهادی، جلوی چشم کارشناسان و رسانه‌ها وجود دارد و می‌توانند با بررسی سابقه مدیریتی و اجرایی افراد، شایستگی آنها را ارزیابی کنند.

علاوه بر این یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت مطالبه معرفی تیم اجرایی توسط نامزدهای ریاست جمهوری این است که به مرور تنها افرادی خود را شایسته حضور در عرصه انتخابات خواهند یافت که از قبل به فکر برنامه مدون و کادر متخصص اجرایی بوده و با مطالعه و تفکر عملیاتی قدم در عرصه انتخابات بگذارند.

در این صورت انتخابات از دعواهای سیاسی بیشتر فاصله خواهد گرفت و برنامه‌محوری و موضوع مهم گردش نخبگان به یکی از ارکان انتخابات ریاست جمهوری تبدیل خواهد شد.

از سویی؛ چون منطقا نامزدهای ریاست جمهوری در همه امور مربوط به کشورداری سررشته تخصصی ندارند، معرفی همکاران و تیم مشورتی و اجرایی می‌تواند نمایی کلی از مسیری که توسط آنها طی چهار سال آینده طی خواهد شد را به مردم نشان داده و روند انتخاب صحیح را از غلتیدن به دام شعارزدگی مصون دارد.


نورنیوز
اخبار مرتبط








نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی