شناسه خبر : 60857
تاریخ انتشار : 1399/12/19 13:24
سعودی‌ها در یمن دست به دامان ترکیه شدند!

سعودی‌ها در یمن دست به دامان ترکیه شدند!

«مجتهد» افشاگر معروف اسرار آل‌سعود در توئیتی اعلام کرد: عربستان از ترکیه در جنگ یمن کمک خواسته و آنکارا با این موضوع موافقت کرده است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: «مجتهد» افشاگر معروف اسرار آل‌سعود در توئیتی اعلام کرد که بن‌سلمان ناچار است در یمن از ترکیه کمک بگیرد و لذا در دوراهی بین اجبار به کمک خواستن از ترکیه و جلب رضایت بن‌زاید ولیعهد ابوظبی قرار گرفته است.

عربستان از ترکیه در جنگ یمن کمک خواسته و آنکارا با این موضوع موافقت کرده است. البته حضور ترکیه در این جنگ به اندازه حضور آن در لیبی سنگین نخواهد بود و آنکارا حمایت‌های لجستیک از سعودی‌ها کرده و پهپادهای خود را برای مقابله با حملات انصارالله در اختیار سعودی‌ها قرار می دهد.
حزب اخوانی «الاصلاح» هرچند در قالب ائتلاف سعودی قرار گرفته و بخش مهمی از شبه‌نظامیان وابسته به دولت منصور هادی را تأمین می‌کند، اما حضور امارات در مناطق جنوبی یمن، اخوانی‌ها را به دامن ترکیه کشانده است. استان تعز به عنوان پایگاه اصلی اخوانی‌های همسو با ترکیه ماههاست که شرایط تنش‌آلودی دارد و اخوانی‌ها با عناصر شورای انتقالی جنوب که حمایت کامل امارات را با خود به همراه دارد، در ستیز هستند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی