شناسه خبر : 60822
تاریخ انتشار : 1399/12/18 12:58
تداوم نظامی‌گری در دولت بایدن برای دستیابی به اهداف سیاسی

نورنیوز بررسی کرد؛

تداوم نظامی‌گری در دولت بایدن برای دستیابی به اهداف سیاسی

ایالات متحده آمریکا در دوره بایدن بر خلاف ادعاهای زمان انتخابات ریاست جمهوری نه تنها به دنبال تنش‌زدایی در فضای بین‌المللی نیست بلکه با تمام توان سعی دارد اهداف سیاسی خود را با تداوم نظامی‌گری دنبال کند.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: دیروز یکشنبه ١٧ اسفند دو فروند جت بمب‌افکن بی-٥٢ آمریکایی بر فراز آسمان منطقه غرب آسیا به پرواز درآمدند که بنابر اعلام فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا جنگنده‌های اسرائیلی، سعودی و قطری آنها را همراهی کرده‌اند.

حساب رسمی توییتری فرماندهی مرکزی ایالات متحده هم‌زمان با انتشار توییتی که حساب‌های رسمی وزارت دفاع عربستان سعودی و قطر نیز در آن ذکر شده‌اند، اعلام کرد: «یک جفت جنگنده بی-٥٢ استراتوفورترس، یک ماموریت گشت‌زنی هوایی چندملیتی را بر فراز خاورمیانه از پایگاه هوایی مینوت، با هدف بازداشتن تجاوز و مطمئن‌ساختن شرکا و متحدان ایالات متحده انجام دادند.»

حساب رسمی توییتری ارتش رژیم صهیونیستی (IDF) نیز با انتشار توییتی گفته است: «امروز (یکشنبه) جنگنده‌های اف-١٥ نیروی هوایی اسرائیل، دو بمب‌افکن بی-٥٢ آمریکا را بر فراز آسمان اسرائیل همراهی کردند. این پرواز بخشی از همکاری راهبردی مشترک با ایالات متحده است که در حفظ امنیت حریم هوایی اسرائیل و خاورمیانه اهمیتی محوری دارد.»

این چهارمین بار طی سال جاری میلادی و دومین بار از زمان ورود جو بایدن به کاخ سفید است که جنگنده‌های آمریکایی به غرب آسیا اعزام می‌شوند و یادآور ماجراجوئی‌ها و راهبردهای شکست خورده دولت ترامپ است.

از سویی؛ رسانه‌های غربی در اقدامی هماهنگ، تلاش کردند این نمایش هوایی را اخطاری به ایران معرفی کنند، چنانچه شبکه سی.ان.ان هدف از این گشت‌زنی هوایی دوربرد را «بازدارندگی ایران» عنوان کرد.

آنچه مسلم است اینکه؛ ایالات متحده آمریکا در دوره بایدن بر خلاف ادعاهای زمان انتخابات ریاست جمهوری نه تنها به دنبال تنش‌زدایی در فضای بین‌المللی نیست بلکه با تمام توان سعی دارد اهداف سیاسی خود را با تداوم نظامی‌گری دنبال کند.

این در حالی است که یکی از مهمترین بهانه‌های کاخ سفید برای عدم اجرای تعهدات برجامی خود در همین مدت، ادعای تنش‌زایی ایران در منطقه بوده و از همین رو موضوع نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی را به عنوان یکی از موضوعات اصلی در فرآیند آینده پرونده ایران عنوان می‌کند.

بدیهی است این آمریکاست که حضور نظامی‌اش در منطقه غرب آسیا فاقد هرگونه توجیه منطقی است و لذا اقداماتی از جنس گشت‌زنی هوایی که بیشتر تحت فشار محور عربی ـ صهیونیستی انجام می‌شود، نه تنها به حل و فصل موضوعات کمکی نمی‌کند بلکه شرایط را پیچیده‌تر خواهد کرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی