شناسه خبر : 59349
تاریخ انتشار : 1399/12/02 12:28
بحران آب و برق در قلب آمریکا

بحران آب و برق در قلب آمریکا

وقوع توفان برفی در ایالت تگزاس آمریکا طی روزهای گذشته شرایط زندگی را در دومین ایالت بزرگ آمریکا با چالشی جدی مواجه کرده و دسترسی میلیون ها نفر را به برق و آب شرب سالم قطع کرده است.

نورنیوز-گروه بین الملل: در بزرگ‌ترین توفان زمستانی دهه‌های گذشته در ایالت گرم و خشک تگزاس در جنوب آمریکا، تاکنون دستکم 30 نفر کشته شده اند.

وضعیت این ایالت اضطراری اعلام شده و به دلیل قطعی برق و ترکیدگی و یخ زدگی لوله‌ها، دسترسی 15 میلیون نفر (نیمی از شهروندان ساکن تگزاس) به آب سالم بهداشتی قطع شده است و مردم آب را از تانکرهای بیرون خانه تهیه می کنند.

همچنین دسترسی به آب نوشیدنی نیز محدود شده و فروشگاه ها با کمبود بطری های آب نوشیدنی مواجه شده اند و بسیاری از فروشگاه ها در این ایالت آب را جیره بندی می فروشند.

بنا به اعلام فرماندار تگزاس 165 هزار خانوار در این ایالت به برق دسترسی ندارند و بسیاری از آنها در اماکن اسکان اضطراری مستقر شده اند.

در چنین شرایطی سفر «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس به منطقه‌ای تفریحی و خوش آب و هوا در مکزیک موجب انتقادهای بی شماری از او شده است.

این انتقادها به قدری بود که این سناتور جمهوری‌خواه را مجبور کرد خانواده‌اش را در هتل 5 ستاره «ریتز کارلتون» در شهر ساحلی «کانکان» مکزیک تنها گذاشته و خود بامداد روز جمعه به شهر هوستون مرکز ایالت تگزاس برگردد.

منتقدان می گفتند در شرایطی که ایالت تگزاس در وضعیت اضطراری است و میلیون ها شهروند در این ایالت به آب و برق دسترسی نداردند، سناتور این ایالت با خانواده برای فرار از مشکلات به مکزیک سفر کرده است.


عصر ایران
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی