شناسه خبر : 59347
تاریخ انتشار : 1399/12/02 12:12
تغییر ریشه ای نظام سیاسی حاکم، مطالبه ملی و مشروع مردم بحرین است

جنبش یاران جوانان انقلاب ۱۴ فوریه به مناسبت دهمین سالگرد انقلاب مردمی در بحرین:

تغییر ریشه ای نظام سیاسی حاکم، مطالبه ملی و مشروع مردم بحرین است

جنبش یاران جوانان انقلاب مردمی بحرین: امروز ملت ما بیش از پیش خواستار پایان دادن به حاکمیت رژیم اشغالگر و جنگ طلب آل خلیفه است.

نورنیوز-گروه بین الملل: جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین روز چهارشنبه به مناسبت فرا رسیدن دهمین سالگرد انقلاب مردمی این کشور با صدور بیانیه ای خواهان اتئلاف همه گروه ها و ملت برای تغییر ریشه ای نظام سیاسی حاکم بر بحرین شد.

این جنبش در این بیانیه از تمامی نیروهای سیاسی خواست با وحدت و ائتلاف، پروژه تغییر ریشه ای نظام سیاسی حاکم بحرین را به عنوان مهمترین مطالبه مشروع و عادلانه میهنی و ملی پیگیری نموده و در دفاع از کرامت، آزادی، استقلال و حاکمیت مردم به عنوان نیاز فوری و ضروری اقدام نمایند.

جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین ضمن محکوم کردن احکام ستمگرانه تاکید کرد که رژیم اشغالگر و جنگ طلب آل خلیفه از اجرای اصلاحات واقعی عاجز مانده و صحنه رویارویی و نبرد ما، صحنه دست یافتن به کرامت انسانی و شرافت است که رژیم، آن را با زور شمشیر و قهر و خشونت به گروگان گرفته است و همچنان شدیدترین سرکوب ها، شکنجه و خشونت را به کار بسته تا اراده مردمی را به زانو در آورده و مردم ما از خواسته های خود کوتاه بیایند و بر مقدرات جامعه بیش از پیش حکمفرما شوند. این سیاست آنان همچنان ادامه دارد و ملت ما مشروعیت آنها را هرگز نخواهند پذیرفت.

در این بیانیه آمده است:‌ از روزهای ابتدایی آغاز این انقلاب مردمی در 14 فوریه 2011 میلادی تاکید شده است و اکنون نیز تاکید می شود که اصول میهنی و دستیابی به حقوق سیاسی که انقلاب مردم ما به خاطر آنها شکل گرفته و در راه رسیدن به آرمان هایش صدها نفر از فرزندان این ملت فداء و هزاران نفر هم مجروح و جانباز شده اند و سی هزار نفر در زندان های رژیم افکنده شدند و بیش از پنج هزار نفر همچنان در زندان ها به سر می برند.

جنبش یاران بحرین در آستانه دهمین سالگرد این انقلاب شکوهمند از تمامی نیروهای سیاسی و مخالف خواست تا با وحدت و ائتلاف، پروژه تغییر ریشه ای نظام سیاسی حاکم را به عنوان مهمترین مطالبه مشروع و عادلانه میهنی و ملی پیگیری نموده و در دفاع از کرامت، آزادی ، استقلال و حاکمیت مردم به عنوان نیاز فوری و ضروری کشور اقدام نمایند.

این جنبش استقرار نطام سیاسی مردمی ،‌ حاکمیت و مشروعیت مردمی ،‌ برپایی رفراندوم ، تدوین قانون اساسی فراگیر،‌ ‌تاسیس مجلس شورای ملی ، نظام قضایی مستقل  و ‌آزادی های مدنی  را از اصول مبنایی و حقوق ثابت انقلاب مردم بحرین بر شمرد .‌  

آنان در بیانیه خود آورده اند ما در آستانه دهمین سالگرد انقلاب مردمی و در طول 10سال گذشته بارها تاکید کرده ایم کشور و نظام سیاسی که حامی حقوق اساسی مردم و ارزش ها و هویت ملی ما باشد را خواستاریم. عدالت ، برابری و حق آزادی بیان باید محترم شمرده شود. مردم انقلابی ما در نخستین روزهای انقلاب 14 فوریه،مطالبات عادلانه و مشروع و تعیین حق سرنوشت را یک صدا فریاد زدند و همچنان نیز بر آن اصرار دارند و بدان پایبند می باشند. امروز ملت ما بیش از پیش خواستار به زیر کشیدن استبداد ، دیکتاتوری و پایان دادن به حاکمیت رژیم اشغالگر و جنگ طلب آل خلیفه را که با گروهی اندک و خانوادگی بر مقدرات و ثروت های این ملت چنبره زده اند را  فریاد می زنند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی