شناسه خبر : 59192
تاریخ انتشار : 1399/11/27 11:20
مقاومت سیاه‌پوستان آمریکا در برابر تزریق واکسن کرونا!

نورنیوز بررسی کرد؛

مقاومت سیاه‌پوستان آمریکا در برابر تزریق واکسن کرونا!

بسیاری از رنگین‌پوستان آمریکا واکسن را افسانه دانسته و یا به دلیل رفتار نامناسب و نژادپرستانه تاریخی علیه سیاه‌پوستان در این کشور، نگران این هستند که به موش آزمایشگاهی تبدیل شوند.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که سیاه پوستان فعال در حوزه درمان و پزشکی در آمریکا نسبت به واکسن کرونا بی‌اعتمادند و در برابر دریافت واکسن مقاومت می‌کنند.

در این گزارش آمده؛ در مرکز منطقه سیاه‌پوست‌نشین شیکاگو که شیوع کووید 19 در آنجا شدت دارد، کادر پزشکی با مقاومت شدید مواجه شده و فقط 37 درصد از پزشکان، پرستاران و بهیاران در بیمارستان رزلند (Roseland) در جنوب شیکاگو واکسن دریافت کرده‌اند. این در حالی است که کارکنان سلامت در خط مقدم قرار دارند. 

نکته جالب اینکه؛ بسیاری از این افراد واکسن را افسانه دانسته و یا به دلیل رفتار نامناسب و نژادپرستانه تاریخی علیه سیاه‌پوستان در آمریکا، نگران این هستند که به موش آزمایشگاهی تبدیل شوند.    

«ادام لین» از کافه تریا بیمارستان رزلند به خبرنگار گفته؛ من مقداری درباره دریافت واکسن کووید نگران هستم زیرا واکسن خیلی زود از راه رسید و اگر بخواهم صادقانه بگویم، من زیاد به دولت اعتماد ندارم.

در همین خصوص دکتر «ریتا مک گوایر» از بیمارستان رزلند (Dr. Rita McGuire) گفته؛ جامعه آمریکایی آفریقایی‌تبار آن مطالعاتی را که آنها از ما برای آزمایشات استفاده کرده‌اند، فراموش نکرده است. 

او ادامه داده؛ برای ما و همه جهان این پرسش مطرح است که این واکسن چگونه به این سرعت تولید شد؟ لذا من به آن اعتماد ندارم و نمی‌خواهم الان به من تزریق شود زیرا نمی‌دانم این واکسن چه چیزی است.

ضعف خدمات بهداشتی به رنگین‌پوستان در آمریکا که با بالا رفتن مرگ‌ومیر آنها در بحران کرونا بیش از گذشته بروز یافت جزو مواردی است که در جریان اعتراضات ضدنژادپرستی سال گذشته نیز از جمله موضوعات کلیدی معترضین بود اما دولت آمریکا هیچ‌گاه حاضر به پذیرش آن نشد.

بی‌اعتمادی شهروندان رنگین‌پوست آمریکایی به دولت این کشور در موضوع کرونا جلوه تاسف‌بار دیگری از ساختار نژادپرست سیاست و حکومت در ایالات متحده است که اکنون رخ نموده است.

این ساختار چنان نهادینه شده که حتی با روی کار آمدن اوباما به عنوان نخستین رئیس جمهور سیاه‌پوست هم تغییری در آن رخ نداد و او در سال 2014 پس از ناآرامی‌ها در شهر فرگوسن که در پی کشته شدن «مایکل براون» جوان سیاه‌پوست به ضرب گلوله افسری سفیدپوست روی داد در مصاحبه با شبکه BET لب به اعتراض گشود و گفت: نژادپرستی در ژن آمریکایی‌ها است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی