شناسه خبر : 59061
تاریخ انتشار : 1399/11/21 17:27
امت اسلام، حکمرانی افراد فاسد و جاهل را نمی‌پذیرد

رهبر نهضت اسلامی بحرین به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی:

امت اسلام، حکمرانی افراد فاسد و جاهل را نمی‌پذیرد

رهبر نهضت اسلامی بحرین با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تاکید کرد که یاری و حفاظت از این حکومت، مایه قدرت و عزت و حفظ استقلال امت اسلامی است.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: آیت الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر نهضت اسلامی بحرین به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فجری عظیم

«دهه فجر انقلاب اسلامی، فجری عظیم برای امت اسلامی است؛ فجری عظیم در پس شبی طولانی که امت در جدایی و فاصله عمیق از خط آسمانی و هدایت الهی سپری نمود؛ هدایتی که در اسلام نمود پیدا کرده است. این فجر باذن الهی حکومتی مبارک پس از شبی وحشتناک که همه اقشار و جوامع جهان خاکی را دربرگرفته بود آفرید.

هر ملت یا جامعه‌ای که خود را از اسلام محروم نماید مستحق آن است که در ظلمت غرق شود و عمر خود را در سرگردانی سپری کند. هر تمدنی که از خط آسمانی فاصله بگیرد ناگزیر طعمه جهل می‌گردد و جهل چیزی نیست جز ظلم، فساد، گسستگی، گمراهی و قدم گذاشتن در مسیر هلاکت.

دهه فجر، حکومت مشروع ولایت فقیه در عصر غیبت را به ارمغان آورد، و آنچنان که می‌دانیم در زمان حضور امام معصوم (ع) تنها حکومتی مشروع است که حاکم آن شخص امام‌(ع) باشد.

در عصر غیبت، حکومت فقیه نزدیکترین حکومت به حکومت امام معصوم بوده و راه رسیدن به حکومت بزرگ امام در روز ظهورش است.

پس از برپایی حکومت ولی فقیه، امت این مسئولیت‌ها را در قبال آن دارد: محافظت و حمایت از آن و عدم جنگ با آن، توطئه علیه آن، تنها گذاشتنش و کوتاهی در یاری و دفاع از آن.

یاری و حفاظت از این حکومت، یاری دین الهی و مایه قدرت و عزت و حفظ استقلال امت اسلامی است که این مسأله باعث جلوه حق در جهان می‌شود و خدمتی به منافع تمامی بشریت خواهد بود، زیرا منافع بشریت از منافع اسلام جدا نیست.

امت اسلامی جا دارد که از برپایی حکومت اسلامی - در هر جایی - سرمست و خوشحال باشد و به آن افتخار کند و ببالد؛ زیرا این حکومت حقیقتاً مایه عزت و افتخار و مایه قدرت و دل گرمی همه امت و حمایت از اسلام بزرگ است. این حکومت سرچشمه هدایتی صادقانه است که بشریت را در راه رشد و تعالی کمک می‌نماید و برای آنها فرصت‌های هدایت، نجات و رهایی را می‌نمایاند و می‌گشاید.

لازم بذکر نیست که هیچ قانونگذار و متشرع شیعه و سنی حکومت جاهل را بر عالِم یا فاسق را بر عادل ترجیح نمی‌دهد و راضی نمی‌شود در حالیکه در میان امت فرد عالم، عادل و با کفایتی برای حکومت وجود دارد، امت برای حکمرانی کسی را انتخاب کند که نسبت به امر حکومت جاهل و فاسق باشد.

و چه کسی گفته که اسلام اقدامات حال یا آینده حکام امت مبنی بر متاجره (فروش) و واگذاری اسلام، اراضی آن و افراد امت به آنهایی که دشمن خدا و رسول و مؤمنین هستند را امری مبارک و مورد پسند می‌داند؟


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی