شناسه خبر : 58932
تاریخ انتشار : 1399/11/18 12:33
واکنش انصارالله به موضع دولت بایدن در قبال بحران یمن

واکنش انصارالله به موضع دولت بایدن در قبال بحران یمن

«محمد علی الحوثی» در واکنش به تصمیم «جو بایدن» برای توقف جنگ یمن گفت: توقف مشارکت (در جنگ) و هدایت متجاوزان از سوی آمریکا کافی نیست و این کار نخستین مرحله‌ای است که توسط واشنگتن به صورت عملی باید انجام شود.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: عضو ارشد انصارالله اظهار داشت: توقف حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی کافی نیست.

«محمد علی الحوثی» در واکنش به تصمیم «جو بایدن» برای توقف جنگ یمن گفت: توقف مشارکت (در جنگ) و هدایت متجاوزان از سوی آمریکا کافی نیست و این کار نخستین مرحله‌ای است که توسط واشنگتن به صورت عملی باید انجام شود.

الحوثی افزود: به دنبال توقف حمایت آمریکا از متجاوزان، متحدان واشنگتن نیز باید متعهد شوند که به خسارت دیدگان غرامت بپردازند و بسته‌ای از اقدامات را انجام دهند که بر اساس آن حاکمیت یمن تضمین شود و استقلال و حق مشروع در دفاع از خود به رسمیت شناخته شده و هرگونه اقدام نظامی کشورهای عربی و خارجی اقدام جنایت‌کارانه تلقی گردد.

او تاکید کرد: از دیگر اقداماتی که باید انجام شود، این است که حقوق و پیامدهای اقتصادی مردم یمن  که در سایه محاصره توسط [ائتلاف متجاوز] تضییع شده دوباره احیا شود. همچنین هیچ کسی خارج از یمن و با زور اسلحه حق تحمیل تصمیمی بر مردم یمن ویا تعیین فردی برای [حکمرانی] آنان را نداشته باشد.

الحوثی تصریح کرد: از دیگر اقدامات در این زمینه این است که مردم یمن نباید وادار به تبعیت از کسانی شوند که از آنها نمایندگی نمی‌کنند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی