شناسه خبر : 58549
تاریخ انتشار : 1399/11/04 11:35
روسیه هم می‌داند اسراییل مهمترین حامی داعش است

روسیه هم می‌داند اسراییل مهمترین حامی داعش است

کارشناس مسائل سیاست خارجی معتقد است؛ واقعیت امر این است که هیچ معاهده نظامی در مورد رژیم صهیونیستی بین دو کشور ایران و روسیه منعقد نشده است اما در این میان به روسیه اثبات شده است که رژیم صهیونیستی یکی از مهمترین حامیان جریان تکفیری تروریستی داعش بوده است.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: وزیر امور خارجه روسیه در موضعی تازه اعلام کرد که کشورش نگرانی‌های اسرائیل در سوریه را درک می‌کند و به دنبال رفع این نگرانی‌هاست.

او تاکید کرد که روسیه استفاده از خاک سوریه علیه اسرائیل را رد می کند. سرگئی لاوروف، که در نشست سالانه اش در مسکو شرکت کرده بود همچنین فاش کرد که کشورش به اسرائیل پیشنهادهایی را برای رفع نگرانی‌های امنیتی این رژیم در خاک سوریه ارائه داده و خود را مسئول پیگیری نگرانی‌های اسرائیل در سوریه می داند تا به این ترتیب این کشور صحنه‌ای برای درگیری‌های منطقه‌ای نباشد.

او تصریح کرد روسیه نمی خواهد که از اراضی سوریه علیه اسرائیل استفاده شود یا آن طور که خیلی ها می گویند از سوریه برای رویارویی های ایران – اسرائیل استفاده شود.

این برای نخستین بار است که لاوروف فاش می کند که کشورش پیشنهادهایی را به طرف اسرائیلی برای تبادل اطلاعات بر سر تهدیدهای احتمالی علیه این رژیم ارائه داده است.

او تاکید کرد که مسکو خود را متعهد به رفع این تهدیدات می داند. اظهارات لاوروف در حالی بیان می شود که وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه ای اخبار جاری مبنی بر دیدار نمایندگان سوریه و اسرائیل را در هر مکانی قاطعانه رد کرد.

پیش از این مرکز مطالعات سوریه، وابسته به مخالفان حکومت بشار اسد ادعا کرده بود که نمایندگان دو طرف زیر نظر روسیه در پایگاه روسی حمیمیم دیدار کرده اند.

از سوی دیگر، بحران آب در استان حسکه در شمال شرق سوریه، پس از آن که نیروهای ترکیه ای جلوی فعالیت آب العلوک در اطراف راس العین را گرفتند مجددا بالا گرفته است. این اقدام ترکیه سبب شده است تا نزدیک به یک میلیون نفر از ساکنان این منطقه با مشکل آب مواجه شوند.

این رفتار سبب شده است تا خشم عمومی شکل بگیرد و تظاهراتی علیه این کشور در شهر حسکه روی دهد. تظاهرات کنندگان در این تظاهرات به نفع حکومت بشار اسد و علیه دولت ترکیه شعار سر دادند.

به نظر می رسد شاید روسیه در این مورد مسیر را در قبال رژیم غاصب صهیونیستی اشتباه می رود و شاید با این موضع جمهوری اسلامی ایران هم در سوریه باید تغییر سیاست دهد و حضورش را قوی تر کند؛ اما آنچه اهمیت دارد روابط دو کشور ایران و روسیه هیچ گاه درموضوعاتی همچون تضعیف یا نابودی دیگر کشورها یا رژیم های منطقه نبوده است و افرادی که توقع دارند نفوذ لابی یهودی و جمعیت یهودی کشور فدراتیو روسیه از جانب دولتمردان این کشور در روابط راهبردی خود با دیگر کشورها فراموش شود از اصول روابط بین الملل و از توافقات فی مابین دو کشور ایران و روسیه بی اطلاع می‌باشند.

نابودی رژیم صهیونیستی در دستور کار امت اسلامی

دکتر سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل سیاست خارجی در خصوص اظهارات اخیر مقامات روسی مبنی بر اینکه نمی گذاریم خاک سوریه تهدیدی برای اسراییل باشد، گفت: اخیرا برخی از مقامات عالی رتبه روسیه در خصوص حساسیت روسیه در تامین امنیت رژیم غاصب صهیونیستی مطالبی را بیان کردند که اظهار نظرهایی در این مورد در رسانه های داخلی کشور بازتاب یافت.

او افزود: دراین مورد باید گفت روابط همکاری جمهوری اسلامی ایران و روسیه در خصوص مقابله با تروریسم تکفیری در سوریه محدود به حفظ نظام سوریه در چارچوب قانون اساسی این کشور و مقابله جدی تا نابودی جریان‌های تروریستی تکفیری به ویژه داعش در جغرافیای کشور سوریه بود.

صدرالحسینی بیان داشت: روابط دو کشو ایران و روسیه هیچ گاه در موضوعاتی همچون تضعیف یا نابودی دیگر کشورها یا رژیم های منطقه نبوده است و افرادی که توقع دارند نفوذ لابی یهودی و جمعیت یهودی کشور فدراتیو روسیه از جانب دولتمردان این کشور در روابط راهبردی خود با دیگر کشورها فراموش شود از اصول روابط بین الملل و از توافقات فی مابین دو کشور ایران و روسیه بی اطلاع می باشند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: واقعیت امر این است که هیچ معاهده نظامی در مورد رژیم صهیونیستی بین دو کشور ایران و روسیه منعقد نشده است اما در این میان به کشور با نفوذ و قدرتمند روسیه اثبات شده است که رژیم صهیونیستی یکی از مهمترین حامیان جریان تکفیری تروریستی داعش بوده است.

او با اشاره به اینکه باید توجه داشت راهبرد اساسی جبهه مقاومت برای نابودی رژیم فاسد صهیونیستی که غصب سرزمین های اسلامی را در دستورکار خود دارد همانگونه که مشاهده می کنیم از درون این نظام فاسد کاملا مشهود است، اظهار داشت: به احتمال قوی نابودی این رژیم غاصب و متجاوز با ریزش پایه‌های درونی آن و آگاهی و افزایش توانمندی امت اسلامی با سرعت هرچه تمام تر در حال عملی شدن است؛ بنایراین با این وجود توانمندی‌های نظامی رژیم صهیونیستی که با کمک آمریکا و دیگر کشورهای اروپای غربی در اقدامات جبهه مقاومت مستقر در پیرامون سرزمین‌های اشغالی به شدت به ضعف و ناتوانی گرایش یافته است.

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: همه می دانیم چگونه توانمندی های موشکی مجاهدان فلسطینی و لبنانی گنبد به اصطلاح آهنین رژیم صهیونیستی را در هم نوردیده و آن را بی خاصیت نموده است و یا آماده باش چند ماهه ارتش در حال اضمحلال این رژیم که کرونا بخش قابل توجهی از نیروهای نظامی این کشور را فراری داده است و در آخرین رزمایش این ارتش که دعوت از نیروهای مردمی نموده بود فقط ۱۱ درصد از نیروهایی که موظف به حضور در پادگان‌ها بودند به وظیفه خود عمل کردند و این خود نشانه این است که رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی چه قدر آسیب پذیر بوده و از درون در حال نابودی است.

این استاد دانشگاه معتقد است؛ البته به شرایط سیاسی اجتماعی این رژیم اشاره نشد اما برای محققان و پژوهشگران مطلع از مسائل رژیم صهیونیستی واقعیت های تاسف آور داخلی این رژِیم کاملا آشکار می باشد که نابودی این حاکمیت جعلی نیازمند به همپیمانی نظامی با هیچ کشوری نیست.

او خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به همراه جبهه همیشه پیروز مقاومت ضرورتی برای درخواست از هیچ کشوری نسبت به ناامن نمودن رژیم متزلزل صهیونیستی نداشته و عمق جریان حوادث دو دهه اخیر به ویژه پس از جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶میلادی همه واقعیت‌های دو طرف صف بندی محور مقاومت و رژیم صهیونیستی و حامیان آن را مانند خورشیدی تابان آشکار نموده است. 


سیاست روز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی