شناسه خبر : 58313
تاریخ انتشار : 1399/10/24 21:46
نانسی پلوسی در جلسه استیضاح: ترامپ باید برود

نانسی پلوسی در جلسه استیضاح: ترامپ باید برود

رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از «دونالد ترامپ» او را خطری آشکار علیه آمریکا توصیف کرد و گفت که او باید از قدرت کنار رود.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: «نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا او را «خطری آشکار» علیه کشورش توصیف کرد. 

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از ساعاتی قبل‌تر جلسه رایزنی درباره استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا به دلیل تحریک معترضان برای حمله به ساختمان کنگره در هفته گذشته را آغاز کردند.

پلوسی در این جلسه گفت: «ترامپ باید برود. او خطری آشکار و بالفعل علیه کشوری است که همه ما دوست داریم.»

در صورتی که استیضاح ترامپ به تصویب کنگره برسد او نخستین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا خواهد بود که دو بار در دوران ریاست‌جمهوری‌اش استیضاح می‌شود.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه قصد دارند به طرح استیضاح او رأی مثبت بدهند. این رأی‌گیری یک هفته بعد از یورش معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌‌جمهوری به ساختمان کنگره انجام می‌شود.

سرعت پیشبرد این رأی‌گیری و حمایت جمهوری‌خواهان از آن، خشم قانونگذاران آمریکایی از نقش ترامپ در تحریک معترضان برای حمله به ساختمان کنگره را نشان می‌دهد. 

دونالد ترامپ از پذیرش شکست در انتخابات رئیس‌جمهوری آمریکا امتناع کرده و گفته در مراسم تحلیف «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا که چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود شرکت نخواهد کرد.

قطعنامه‌ای که قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به آن رأی خواهند داد ترامپ را به «تحریک به شورش» متهم می‌کند.

«جیم مک‌گاورن»، رئیس کمیته آیین‌نامه‌های مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه استیضاح ترامپ حمله‌کنندگان به ساختمان کنگره را «خائن» و «تروریست‌های داخلی» توصیف کرد.

«جیسون اسمیث» قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح ترامپ با توجه به اینکه تنها ۷ روز از دوران ریاست‌جمهوری او باقی مانده را اقدامی «بی‌ملاحظه» توصیف کرد.

شبکه خبری سی‌آن‌ان نوشته دومین استیضاح ترامپ به عزل او از قدرت منجر نخواهد شد و او ریاست‌جمهوری‌اش را به پایان خواهد رساند، زیرا عزل او از قدرت مستلزم رأی آوردن طرح استیضاح در مجلس سنا است.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند.

در صورتیکه طرح استیضاح ترامپ پیش برود، این دومین استیضاح یک رئیس‌جمهور آمریکا در دوره چهارساله ریاست‌جمهوری اش محسوب می‌شود که پیش از این در ایالات متحده بی‌سابقه بوده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی