شناسه خبر : 58233
تاریخ انتشار : 1399/10/22 16:04
تلاش «ایران اینترنشنال» برای جلوگیری از مبارزه با فساد در ایران

نورنیوز بررسی کرد؛

تلاش «ایران اینترنشنال» برای جلوگیری از مبارزه با فساد در ایران

رسانه‌های معاند در کنار سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی کمبودها، همواره با دروغ‌پردازی، سعی در وارونه‌نمایی اقدامات موثر و مصلحانه داشته‌اند تا افکار عمومی یا این اقدامات را نبینند یا به گونه‌ای وارونه ادراک کنند.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: یکی از مهمترین ابعاد «جنگ ادراکی» بازوی رسانه‌ای نظام سلطه علیه ایران طی چند سال گذشته «تحریف واقعیت‌های مطلوب» و «ایجاد یأس و ناامیدی» در بین مردم بوده تا از این رهگذر، ضمن کاهش اعتماد عمومی به حاکمیت، به زعم خود فضا را برای فروپاشی از درون مهیا کند.    

در همین راستا؛ رسانه‌های معاند در کنار سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی کمبودها، همواره با دروغ‌پردازی، سعی در وارونه‌نمایی اقدامات موثر و مصلحانه داشته‌اند تا افکار عمومی یا این اقدامات را نبینند یا به گونه‌ای وارونه ادراک کنند.

اقدامات بی‎وقفه قوه قضائیه در مبارزه با فساد یکی از همین موارد است که به دلیل افزایش امید و اعتماد مردم به عنوان مهمترین شاخص‌های سرمایه اجتماعی نظام، مدت‌هاست به سوژه این رسانه‌ها برای تحریف تبدیل شده تا با القای وجود فساد ساختاری در کشور و ناکارآمدی نظام در برخورد با آن مردم را مایوس کنند.

شبکه سعودی ـ لندنی «ایران اینترنشنال» به عنوان پرچم‌دار این جنگ ادراکی، ماه‌هاست تلاش گسترده‌ای را برای لکه‌دار کردن اقدامات اصلاحی و ضد فساد قوه قضائیه کلید زده و در این مسیر از هیچ هجمه‌ای نسبت به دستگاه قضا و شخص رئیس قوه ابایی ندارد.

تمرکز بر مواردی چون پرونده «اکبر طبری» که به نوعی اصلاح از درون محسوب می‌شود یا جنجال بر سر احکامی چون پرونده روح‌الله زم، نوید افکاری و... از جمله مواردی است که این شبکه با حمایت دیگر رسانه‌های هم‌سو در دستور کار خود قرار داده تا مقامات قضایی را به پنهان‌کاری و فعالیت‌های سیاسی متهم کند.

در شرایطی که اقدامات شجاعانه و مقتدرانه دستگاه قضایی برای مقابله با فساد هر روز بیشتر طعم شیرین «عدالت» را به مذاق مردم می‌چشاند، البته انتظار می‌رود که هجمه‌های سازمان‌یافته این رسانه‌ها با تولید و انتشار گزارش‌های جعلی و جهت‌دار افزایش یابد.


نورنیوز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی