شناسه خبر : 58206
تاریخ انتشار : 1399/10/21 16:41
آمریکایی‌ها می‌خواهند عوارض واکسن کرونا را در دنیا بررسی کنند

آمریکایی‌ها می‌خواهند عوارض واکسن کرونا را در دنیا بررسی کنند

علت اینکه واکسن های آمریکایی یا انگلیسی را در دمای منفی 70 درجه نگهداری می کنند این است که ساختار آنها به گونه ای طراحی شده که به محض ورود به بدن به سرعت تخریب شوند و به میزان محدودی از پروتئین ویروس تولید شود اما ا گر براساس یک اتفاق یا یک جهش این واکسن به سرعت تخریب نشود می تواند در داخل بدن به سایر بافت ها رسوب کند و آسیب برساند.

 نورنیوز ـ گروه جامعه: پروفسور حسین کیوانی می‌گوید: این نخستین بار است که یک واکسن بر پایه MRNA در جهان تولید شده و ممکن است این ترکیبات ژنتیکی در داخل ژنوم ها جایگزین شود و به طور مثال یک پروتئین سرطان زا را فعال کند و یا یک پروتئین ضد سرطان را غیرفعال کند، هنوز عوارض آینده این نوع واکسن برای ما ناشناخته است.

علت اینکه واکسن های آمریکایی یا انگلیسی را در دمای منفی ۷۰ درجه نگهداری می کنند این است که ساختار آنها به گونه ای طراحی شده که به محض ورود به بدن به سرعت تخریب شوند و به میزان محدودی از پروتئین ویروس تولید شود اما ا گر براساس یک اتفاق یا یک جهش این واکسن به سرعت تخریب نشود می تواند در داخل بدن به سایر بافت ها رسوب کند و آسیب برساند.

اگر این واکسن ها در آینده عوارضی برای چند میلیون نفر ایجاد کند ما دیگر هیچ راه برگشتی نخواهیم داشت و خود مردم اعتراض خواهند کرد که چرا مسؤولان جلوی ورود این واکسن ها را به موقع نگرفتند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی