شناسه خبر : 58186
تاریخ انتشار : 1399/10/20 21:21
چرا ممنوعیت خرید واکسن انگلیسی ـ آمریکایی دقیقا صیانت از جان شهروندان است؟

نورنیوز بررسی کرد؛

چرا ممنوعیت خرید واکسن انگلیسی ـ آمریکایی دقیقا صیانت از جان شهروندان است؟

یکی از اهداف این عملیات روانی، تخطئه توان‌مندی ایران در تهیه و تولید واکسن است، این در حالی است که با وجود القائات دروغ درباره واکسن ایرانی، این واکسن طبق استانداردهای جهانی ضریب اطمینان بالایی دارد.

نورنیوز ـ گروه جامعه: در پی اعلام ممنوعیت خرید واکسن انگلیسی ـ آمریکایی کرونا از سوی رهبر انقلاب در سخنرانی روز جمعه ایشان، برخی به پشتوانه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی معاند سعی در تخطئه این تصمیم گرفته‌اند.

این عملیات روانی گسترده با هدف القاء بی‌اعتنایی نظام جمهوری اسلامی به جان و سلامت مردم کلید خورده و با وجود اتخاذ تمهیدات لازم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تهیه و تولید واکسن مورد نیاز کشور، در صدد است کشور را برای خرید واکسن‌هایی خاص از شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی زیر فشار قرار دهد.

این در حالی است که چنانچه رئیس جمهور نیز در جلسه امروز این ستاد اعلام کرد؛ هدف این شرکت‌ها از فروش واکسن به کشورمان، گذراندن مرحله تست انسانی بر روی مردم ایران بوده است.

اما با وجود ادعای کمپین فشار بر کشور جهت خرید این واکسن‌ها مبنی بر اولویت سلامت و جان ایرانیان، چرا ممنوعیت خرید این واکسن‌ها دقیقا در راستای صیانت از جان و سلامت مردم است؟

اول؛ هنوز هیچ‌یک از این واکسن‌ها تائیدیه کامل سازمان بهداشت جهانی را نداشته و به دلیل ریسک بالا احتمال لغو مجوز آنها وجود دارد.

دوم؛ کارشناسان و متخصصین مختلف در دنیا سوالات و شبهات زیادی درباره این واکسن‌ها طرح کرده‌اند که تاکنون به هیچ یک از آنها پاسخ دقیقی داده نشده است.

سوم؛ موارد تست شده این واکسن در کشورهای دیگر، نتایج نگران کننده‌ای را در پی داشته و تاکنون چندین تن از افرادی که مورد تست قرار گرفته‌اند یا با مشکلات جدیدی از جمله فلج برخی از اندام‌ها مواجه شده و یا جان باخته‌اند.

چهارم؛ اگر آمریکا و انگلیس توانسته بودند به واکسن قابل اتکاء دست پیدا کنند، طبیعتا نباید الان در صدر کشورهای جهان از منظر مبتلایان به کرونا و تلفات‌ ناشی از آن قرار می‌گرفتند.

پنجم؛ برخی این ممنوعیت را ناشی از رویکرد سیاسی ایران قلمداد کرده‌اند، این در حالی است که سابقه کشورهای غربی متخاصم در رابطه با انتقال محصولات پزشکی و بهداشتی به کشورهای دیگر به ویژه ایران، مانند آنچه در موضوع خون‌های آلوده رخ داد، سفید نیست و منطقا باید نسبت به آن تردید داشت.

ششم؛ از سویی؛ تحریم‌های ظالمانه تاکنون جان هزاران ایرانی را گرفته یا با خطر جدی مواجه کرده است، لذا اگر این کشورها واقعا نگران حفظ جان و سلامت شهروندان ایرانی هستند، باید به طریق اولی نسبت به تحریم دارو رفتار خود را تغییر می‌دادند.

هفتم؛ یکی از اهداف این عملیات روانی، تخطئه توان‌مندی ایران در تهیه و تولید واکسن است، این در حالی است که با وجود القائات دروغ درباره واکسن ایرانی، این واکسن طبق استانداردهای جهانی ضریب اطمینان بالایی دارد.

هشتم؛ نکته مهم اینکه حتی در صورت نیاز به واکسن خارجی، می‌توان از واکسن‌های غیر انگلیسی ـ آمریکایی خریداری کرد و با توجه به قابل اعتماد نبودن این کشورها، هیچ نیازی به خرید واکسن از آنان نیست.

به هر حال؛ چنانچه رئیس جمهور اعلام کرده؛ سند واکسیناسیون و اولویت‌های آن تنظیم و مصوب شده است و اجرای واکسیناسیون طبق برنامه در چهار مرحله انجام خواهد شد که سالمندان، معلولان، کادر درمان در مرحله نخست واکسینه می‌شوند.

در فاز اول، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، فاز دوم، ۱۲ میلیون نفر شامل افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و فاز سوم و چهارم، حدود ۱۹ میلیون نفر واکسینه خواهند شد.


نورنیوز
اخبار مرتبط








نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی