شناسه خبر : 57994
تاریخ انتشار : 1399/10/14 21:03
روایت نصرالله از چگونگی واکنش ایران به جنایت ترور سردار سلیمانی

روایت نصرالله از چگونگی واکنش ایران به جنایت ترور سردار سلیمانی

دبیر کل حزب الله لبنان امروز در سخنانی گفت: آمریکا بر این گمان بود که ترور حاج قاسم، ایران و محور مقاومت را تضعیف خواهد کرد؛ اما ما می‌دانیم که چگونه تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، در ابتدا، فوت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

وی در ادامه، افزود: در چنین روزی در سوم ژانویه سال ۲۰۲۰ حاج قاسم و ابومهدی المهندس به شهادت رسیدند. این حادثه در تاریخ به خاطر مظلومیت و تبعات آن و نتایج ناشی از آن بر منطقه، می‌ماند. هنگامی که ما به شهیدان وفادار باشیم و در عمل به مسئولیت مخلص باشیم این وفا و عهد برای ما در دنیا و آخرت مفید و ثمربخش است. ما باید این افراد وفادار را به مردم و جهان بشناسیم.

صحنه‌های بی نظیر از وفاداری به فرماندهان شهید

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: باید از حاج قاسم به خاطر خدماتش تشکر کنیم و از حاج ابومهدی المهندس به خاطر آنچه انجام داد و همه شهیدانی که جانفشانی کردند ما باید قدردان آنها باشیم. ما شاهد صحنه‌های بزرگ و عظیمی از وفاداری به خون فرماندهان شهید از زمان شهادتشان تا اولین سالگرد شهادت آنها بودیم. دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد: ما شاهد صحنه‌های وفاداری در ایران، عراق، سوریه، یمن، بحرین، ترکیه و بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی بودیم. ما در لبنان هم شاهد وفاداری به این فرماندهان شهید بودیم.

ایران حامی لبنان در رویارویی با اسرائیل

وی بیان کرد: هنگام یورش اشغالگران اسرائیلی به اراضی لبنان همه به یاد دارید که همه اراضی لبنان در معرض خطر قرار داشت و ایران مشغول جنگ بود؛ اما امام خمینی (ره) لبنان را فراموش نکرد. سوال این است که چه کسی در کنار لبنان ایستاد و چه کسی به آن کمک کرد تا اراضی اش را آزاد کند؟ مقاومت حامی لبنان در رویارویی با اسرائیل در قالب معادله طلایی بود و حافظ حقوق لبنان و حاکمیت آن است.

تحریف سخنان سردار حاجی زاده از سوی برخی رسانه‌های لبنانی

وی بیان کرد: از سال ۲۰۰۰ تا امروز مقاومت حامی لبنان و حافظ آن و مدافع آن بوده است. روز گذشته رسانه‌های لبنانی سخنان سردار حاجی زاده را تحریف کردند. گروهی در لبنان کارشان تحریف و جعل اظهارات است. حاجی زاده گفت که غزه و لبنان خط مقدم در رویارویی با اسرائیل هستند. لبنان و غزه در خط مقدم رویارویی با اسرائیل هستند و این درست است و حاجی زاده نگفت که جبهه مقدم برای ایران بلکه جبهه مقدم برای رویارویی با اشغالگران است.

نصرالله تاکید کرد: ما در لبنان نمی‌توانیم میان کسی که حامی مالی و تسلیحاتی ما بوده است و کسانی که علیه ما توطئه کرده و حامی دشمن اسرائیل بودند، تساوی قائل شویم.ما نمی‌توانیم میان کسانی که حامی ما هستند و میان کسانی که می‌گویند که جنگ را قبل از نابودی مقاومت پایان ندهید، تساوی قائل شویم ما نمی‌توانیم میان کسانی که حامی ما هستند و میان کسانی که می‌گویند که جنگ را قبل از نابودی مقاومت پایان ندهید، تساوی قائل شویم. ما میان کسانی که حامی ما در حفظ منابع نفتی ما هستند با کسانی که همراه دشمن اسرائیلی هستیم، تساوی قائل نمی‌شویم.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: مقاومت فلسطین نمی‌تواند که میان حامیان خود و میان کسانی که علیه ملت فلسطین و مقدسات آن توطئه می‌کنند، تساوی قائل شوند. سوریه نیز میان حامی خود و میان کسانی که حامی تکفیریها بودند و علیه آن توطئه کردند، تساوی قائل نمی‌شود. عراقی‌ها نیز میان کسانی که عوامل انتحاری اعزام می‌کنند و کسانی که حامی آزادی سرزمین شأن هستند، تساوی قائل نمی‌شوند.

نصرالله گفت: محور ما و امت ما و ملت‌های ما و جنبش‌های مقاومت و احزاب و کشورها در سطح منطقه وفاداری و قدردان شهیدان سلیمانی و المهندس بودند.

نگرانی صهیونیست‌ها و متحدانشان در منطقه

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه بیان کرد: نگرانی بزرگی امروز در منطقه و کشورهای خلیج فارس وجود دارد و اسرائیل به خاطر سالگرد شهادت فرماندهان شهید حاج قاسم و ابومهدی المهندس آماده باش اعلام کرده‌اند. منطقه در حال تنش شدید است و نمی‌دانیم این حادثه به کجا منتهی می‌شود.

نصرالله افزود: برخی گمان می‌کنند که ایران به دوستان خود برای واکنش تکیه خواهد کرد اما ایران چیزی نمی‌خواهد و ایران اگر بخواهد که واکنش نشان دهد واکنش نظامی یا امنیتی نشان خواهد داد. دوستان ایران خود تصمیم گیرنده هستند اگر بخواهند که واکنشی به جنایت ترور بدهند. ایران ضعیف نیست بلکه قوی است و تصمیم می‌گیرد که کی و چگونه واکنش نشان دهد.برخی گمان می‌کنند که ایران به دوستان خود برای واکنش تکیه خواهد کرد اما ایران چیزی نمی‌خواهد و ایران اگر بخواهد که واکنش نشان دهد واکنش نظامی یا امنیتی نشان خواهد داد

وی بیان کرد: محور مقاومت این ضربه بزرگ را توانست که هضم کند. آمریکا بر این گمان بود که ترور حاج قاسم، ایران و محور مقاومت را تضعیف خواهد کرد اما ما می‌دانیم که چگونه تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

دبیر کل حزب الله بنان در ادامه تاکید کرد: خطاب به آمریکا و اسرائیل و توطئه کنندگان علیه ما می گویم که به هر اندازه که فرماندهان ما را بکشید صلابت و عزم ما راسخ‌تر خواهد شد. آنکه گمان می‌کند با قتل، جنگ‌ها و خودروهای بمبگذاری شده می‌تواند ما را ضعیف کند در توهم به سر می‌برد.

نصرالله اعلام کرد: شهید سلیمانی حامی مظلومان و نماد جهانی جانفشانی و وفاداری و دفاع از مظلومان بود. ویژگی‌های حاج قاسم وی را به عنوان یک شخصیت جهانی معرفی می‌کند. هر آنچه تاکنون درباره حاج قاسم سلیمانی گفته شده است، اندک است.

نظامیان آمریکایی در مسیر خروج از عراق

وی تاکید کرد: شعار خروج آمریکا از منطقه تبدیل به شعار نمی‌شد اگر حادثه ترور حاج قاسم سلیمانی نبود. شهادت فرماندهان شهید حاج قاسم و ابومهدی المهندس نظامیان آمریکایی را در مسیر خروج از عراق قرار داد.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: ترامپ گفت که آمریکا داعش را به وجود آورده است و این درست است زیرا اهدافی از شکل گیری داعش وجود داشت.

وی در ادامه گفت که درباره لبنان به طول تفصیلی طی روزهای آتی سخن خواهد گفت و به پرونده‌های مختلف آن خواهد پرداخت.

نصرالله بیان کرد: ما اطلاعاتی داریم که آمریکا صدها هزار دلار به رسانه‌ها برای تهیه گزارش از جمعیت قرض الحسنه داده‌اند. قرار دادن حزب الله در فهرست تروریسم هدفش روانی برای ترساندن لبنانی هاست.

بی سرانجام بودن تحرکات علیه حزب الله لبنان

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان ضمن بی نتیجه توصیف کردن اقدامات آمریکا و متحدانش علیه حزب الله لبنان، گفت: خدا با ماست و هر آنچه انجام دهید سرانجامش شکست خواهد بود زیرا هرکه بر خدا توکل کند پیروز است و پیروزی از جانب خداوند است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی