شناسه خبر : 57949
تاریخ انتشار : 1399/10/13 20:28
جزییات گفتگوی عبدالمهدی با ترامپ 3 روز قبل از شهادت حاج قاسم

جزییات گفتگوی عبدالمهدی با ترامپ 3 روز قبل از شهادت حاج قاسم

به ترامپ گفتم ایرانی‌ها می‌گویند که به دنبال جنگ نیستند همانگونه که آمریکایی‌ها خواهان جنگ نیستند. به او پیشنهاد دادم که یا به طور مستقیم با ایرانی‌ها مذاکره کند یا اینکه توافقات ضمنی همانند توافقاتی که از سال 2003 منعقد شد، با آن‌ها امضا کند.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر سابق عراق جزئیات گفتگوی تلفنی خود با ترامپ سه روز پیش از شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی را اینگونه روایت کرده است:

ترامپ شب تحویل سال میلادی گذشته حدود ساعت ۹ شب به وقت بغداد با من تماس گرفت و از پایان دادن به حادثه حمله به سفارت آمریکا از ما تشکر کرد. بعد از من پرسید که آن‌ها (حمله‌کنندگان) عراقی بودند یا ایرانی؟ گفتم عراقی‌ها به اقدام هواپیماهای آمریکایی در بمباران گروه‌های مسلح در مرزهای مشترک با سوریه معترض بودند.

سپس ترامپ گفت: آمریکایی‌ها ایرانی‌ها را خوب نمی شناسند اما عراقی‌ها آن‌ها را خوب می‌شناسند.

به ترامپ گفتم ایرانی‌ها می‌گویند که به دنبال جنگ نیستند همانگونه که آمریکایی‌ها خواهان جنگ نیستند. به او پیشنهاد دادم که یا به طور مستقیم با ایرانی‌ها مذاکره کند یا اینکه توافقات ضمنی همانند توافقاتی که از سال ۲۰۰۳ منعقد شد، با آن‌ها امضا کند.

ترامپ به من گفت که شما مذاکره‌کنندگان خوبی هستید، آنچه دراین باره از دستتان برمی‌آید انجام دهید و ما آماده هستیم.

عبدالمهدی تاکید کرد: طی توافق و با دعوت رسمی قرار شد شهید سلیمانی برای گفت‌وگو به عراق بیاید. تصمیم ترور او در یک یا دو روز برنامه‌ریزی نشده بود بلکه مدت زمانی زیادی بود که برای آن برنامه‌ریزی شده بود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی