شناسه خبر : 57899
تاریخ انتشار : 1399/10/12 10:40
سردار سلیمانی دیواری در مقابل تحقق آرزوهای صهیونیست‌های متجاوز

راشد عباس نقوی*

سردار سلیمانی دیواری در مقابل تحقق آرزوهای صهیونیست‌های متجاوز

در زمانه ای که ما در آن زندگی می کنیم مردم دنیا با داستان ها و رویاهایی به مراتب فریبنده تر و جذاب تر که ذهن آنها را تخدیر میکند مواجه هستند. یکی از این داستان ها از بطن واقعه ای که در روز 3 ژانویه 2020 رخ داد متولد شد. واقعه ای که بلافاصله با داستانی عجیب آن را محصور کردند. واقعه ای که ذهن انسان ها را دچار آشفتگی بی سابقه ای کرد.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: مردم هر دوره و زمانه ای رویاها و تصورات آرمانی خودشان  را دارند.  رویاها و تصورات مردم مانند داستانی است که تحت تاثیر جادوی حاکمان و داستان های دلربای زمانه آنها نقش می بندد.

در زمانه ای که ما در آن زندگی می کنیم مردم دنیا با داستان ها و رویاهایی به مراتب فریبنده تر و جذاب تر که ذهن آنها را تخدیر میکند مواجه هستند. یکی از این داستان ها از بطن واقعه ای که در روز 3 ژانویه 2020 رخ داد متولد شد. واقعه ای که بلافاصله با داستانی عجیب آن را محصور کردند. واقعه ای که ذهن انسان ها را دچار آشفتگی بی سابقه ای کرد. 

دونالد ترامپ به عنوان امام و پیشوای تمدن غرب دستور داد تا از طریق حمله پهپادی سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده ایرانی هدف قرار گیرد چرا بنظر ترمپ او در حال تدارک حمله به نیروهای نظامی آمریکا در عراق است. در همین رابطه پهپادهای آمریکایی از پایگاه این کشور ہمسایہ عراق پرواز کرده و دراقدامی بر خلاف موازین و قوانین بین المللی با زیرپاگذاشتن خودمختاری عراق و تمامیت ارضی عراق ژنرال قاسم سلیمانی و همراهان او را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار دادند. 

قاسم سلیمانی بیشتر از دو دہہ گذشته فرماندهی سپاه قدس نیروهای پاسداران انقلاب را بر عهده داشت. او برای امت اسلامی خدمات بسیار بزرگ و ارزنده ای انجام داده بود تا جایی که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر و پیشوای معنوی ایرانی ها لقب شهید زنده را به او اعطا کرد. او در جبهه های مختلف علیه آمریکا و اسرائیل با استقامت و پایمردی به فعالیت کرده بود و همیشه در تلاش بود تا ارتباط بین کشورهای عربی و عجم منطقه را بهبود بخشد.

همه واقعیت این نیست که او یک ژنرال ایرانی و یک شخصیت نظامی بود بلکه واقعیت کامل این است که سردار سلیمانی دیواری در مقابل شکل گیری اسرائیل بزرگ در خاورمیانه بود. او با بصیرت خود هراس نابودی را در دل اسرائیل انداخته بود و نه تنها از ایران بلکه از تمام جهان اسلام دفاع می کرد. 

آمریکا و کشورهای غربی که خواهان شکل گیری خاورمیانه جدید بودند.  قاسم سلیمانی این نقشه آنها را در آب های نیلگون خلیج فارس شست و برای همیشه از میان برداشت. اگر مطابق نقشه آمریکا و شرکای او طرح خاورمیانه جدید آنها شکل می گرفت بسیاری از کشورهای اسلامی تکه تکه می شدند. مقابله قاسم سلیمانی با این طرح آنها منجر به حفاظت از کشورهای اسلامی شد.

هر انسان آگاهی می داند که شکل گیری داعش تنها با هدف تسلط آنها بر سوریه و عراق نبود بلکه داعش را برای تسلط به همه جهان اسلام درست کرده بودند. قاسم سلیمانی با خاتمه دادن به وجود داعش از تمام جهان اسلام پاسداری کرد۔ او نقش بزرگی در شکست سیاست های ظالمانه آمریکا در منطقه داشت و او بود که تمام تلاش ها برای ایجاد ناامنی در منطقه را ناکام گذاشت.

سپهبد قاسم سلیمانی در کشورهای سوریه، عراق، فلسطین ، لبنان و یمن توانست آمریکا و متحدانش را به شکست بکشاند و نقش مهمی در از بین بردن گروه داعش در عراق و سوریه ایفا کرد. سخنگوی سپاه پاسداران ایران افزوده است که آمریکا به دلیل حمله بزدلانه خود به شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس باید تاوان سنگینی ادا کند.

حماس به سپهبد سلیمانی لقب شهید قدس را اعطا کرد و کسی که افتخار دستیابی به این لقب را داشت مستقیما در پنج جبهه با نیروهای آمریکا و وابستگان این کشور می جنگید.

قاسم سلیمانی را از حتی انسانی بزرگتر از چگوارا رهبر جنگ های چریکی منطقه آمریکای جنوبی مطرح می کنند و برخی به او لقب چگوارای مسلمانان را نیز داده اند. پس از تشییع جنازه او در بغداد زمانی که جنازه ایشان را به ایران انتقال دادند میلیون ها ایرانی در تشییع جنازه او حاضر شدند و سلمانی به عنوان قهرمان ملی ایرانیان مطرح شد. تا زمانی که قاسم سلیمانی زنده بود ایرانیان با امینت و آرامش در خانه های خود بودند، او شهید شد همه ایرانی ها از خانه های خود خارج شدند [و علیه این اقدام به پا خواستند.]

پس از شهادت قاسم سلیمانی جنازه او را از بغداد به شهر اهواز که بزرگترین شهر عرب نشین ایران آست آوردند و جنازه او در بین میلیونها نفر از مردم این شهر با شکوه بسیار تشییع شد. شهری که در آن تظاهرات های ضد دولتی نیز برگزار می شود. 

 تمام مردم اهواز برای تشییع جنازه این قهرمان بزرگ آرمان فلسطین حضور پیدا کرده بودند. در تهران نیز نماز میت ایشان به امامت آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران خوانده شد. چشمان رهبر نیز اشکبار بود و بیانگر حزن و اندوه میلیونھا مرد و زن شرکت کننده در این مراسم بود. این تشییع جنازه پس از مراسم تشییع جنازه آیت الله خمینی بزرگترین تشییع جنازه در تاریخ تهران و ایران بود.

*نویسنده و تحلیل‌گر پاکستانی


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی