شناسه خبر : 57841
تاریخ انتشار : 1399/10/09 16:58
چه عواملی خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق را کند کرده است؟

چه عواملی خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق را کند کرده است؟

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای مهار انقلاب اسلامی وارد عراق شده و به این راحتی از این کشور خارج نمی‌شوند،گفت: آمریکایی‌ها در شمال و جنوب عراق دو پایگاه نظامی التاجی و عین الاسد را با شیوه‌های پدافند هوایی آرایش داده‌اند تا از منافع و نیروهای خود در عراق و منطقه حمایت کنند؛ این دو عامل خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق را کند کرده است.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: سیدرضا صدرالحسینی با اشاره به اقدام ترامپ درباره عفو تروریست‌های بلک واتر که دراوایل اشغال عراق مرتکب اعمال تروریستی بر علیه ملت مظلوم عراق شده اند، اظهارداشت: ترامپ در هفته‌های آخر مسئولیت خود به سر می‌برد لذا تمام توان خود را بکار گرفته تا آخرین ضربات خود را نیز به کشور‌های عضو محور مقاومت بزند.

 صدرالحسینی افزود: ترامپ بدون توجه به ۲۶ نفر از مردم عراق که نزدیک به ۱۳ سال پیش توسط نیرو‌های بلک واتر کشته شدند، این دستور عفو را صادر کرد چرا که می‌خواست یک خدمتی را به بلک واتر که در خدمت ارتش این کشور است، داشته باشد. البته بازتاب این اقدام در حوزه اجتماعی مردم عراق بسیار جالب بود و بخش قابل توجهی از رسانه‌ها، جمعیت‌ها و گروه‌ها با اعلام برائت از این حکم ترامپ، آن را محکوم و اعتراض شدیدی نشان دادند.

او ادامه داد: از آنجایی که بایدن به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا، مسئله حقوق بشر را به عنوان یکی از شعار‌های اصلی خود قرار داده است، ترامپ تصور می‌کرد اگر این آزادی را به جنایتکاران بلک واتر اهدا نکند، ممکن است که آن‌ها سالیان سال در زندان بمانند.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: بلک واتر ارتش دوم آمریکا محسوب می‌شود و اقدامات نیابتی ارتش این کشور در حوزه ساخت سنگر و نیز انجام اقدامات تروریستی در کشور‌های منطقه غرب آسیا را بر عهده دارد.

او تصریح کرد: باید ببینیم سازمان‌ها و نهاد‌های حقوق بشری در قبال این تصمیم ترامپ چه می‌کنند و انتظار داشته باشیم که آن‌ها نسبت به این مسئله یک واکنشی را نشان بدهند. البته برخی ازجریان‌ها و نهاد‌های حقوق بشری در عراق شکایتی را تهیه کرده و برای نهاد‌های بین المللی ارسال کرده اند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به عدم تمکین آمریکا به مصوبه قانونی پارلمان عراق درباره خروج نیرو‌های این کشور از عراق گفت: آمریکایی‌ها برای مهار انقلاب اسلامی وارد منطقه و عراق شده اند و به این راحتی از این کشور خارج نمی‌شوند مگر اینکه یک فشار قابل توجهی از سوی ملت عراق و جریان‌های مقاومت شکل بگیرد.

صدرالحسینی عنوان کرد: در پی سفر الکاظمی به آمریکا، بنا شد نیرو‌های آمریکایی پلکانی از عراق خارج شوند، اما هم اکنون شاهدیم تنها نیرو‌های پشتیبانی آمریکایی خارج شده و نیرو‌های رزمی این کشور هنوز در عراق حضور دارند و اخیرا هم تعدادی از نیرو‌های خود از سوریه را وارد عراق کرده اند.

او در پایان تصریح کرد: آمریکایی‌ها در شمال و جنوب عراق دو پایگاه نظامی التاجی و عین الاسد را با شیوه‌های پدافند هوایی را آرایش داده‌اند تا از منافع و نیروهای خود در عراق و منطقه حمایت کنند؛ این دو عامل خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق را کند کرده است.


میزان
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی