شناسه خبر : 57730
تاریخ انتشار : 1399/10/06 07:51
پیش بینی کارشناسان: تداوم رشد بورس در هفته جاری

نورنیوز بررسی کرد؛

پیش بینی کارشناسان: تداوم رشد بورس در هفته جاری

با ورود نزدیک به 2 هزار و 756 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس در هفته گذشته شاخص کل بازارسرمایه در هفته اول دی ماه 34 هزار و 480 واحد رشد کرد و شاخص هم‌وزن نیز با رشد 32 هزار و 81 واحدی مسیر صعودی را پشت سرگذاشت.

نورنیوز ـ گروه اقتصادی: روند صعودی بازار سرمایه در اولین هفته زمستان سال ۹۹ در حالی شکل گرفت که ثمره فعالیت بازار در آخرین ماه پاییز چیزی به جز  بازدهی منفی به دنبال نداشت. دراولین هفته دی ماه اما بازدهی شاخص کل بورس تهران با ۲/۵ درصد رشد به رقم یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۸۴۰ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز در آخرین روز کاری هفته گذشته(چهارشنبه) با رشد۷/۳۵ درصدی به رقم ۴۶۸ هزار واحد رسید که بالا‌ترین رقم از اول شهریور تاکنون است.

علاوه بر شاخص کل و شاخص هم وزن،سایر نماگرهای بازار هم در هفته گذشته روندی مثبت داشتند و از این رو امیدواریها برای تداوم این مسیر در هفته جاری نیز افزایش یافته است.

یکی دیگر ازعلائم امیدوار کننده در هفته گذشته ، روند مثبت ورودی خالص پول حقیقی به بورس بوده به صورتی که در مجموع در کل هفته ۲ هزار و ۷۵۶ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

رقم مثبت تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی در هفته گذشته برای فعالان بازار سهام امیدوارکننده است و می‌توان آن را علامتی برای تداوم روند صعودی شاخص‌های بازار تلقی کرد.

در طول هفته گذشته ارزش صف‌های خرید در تمام روزها بیشتر از ارزش صف‌های فروش بود و از اینرو معاملات بورس با مازاد تقاضا همراه بود که این نیز نشانه ای مثبت به حساب می آید.

با توجه به رشد شاخص هم‌وزن پیش بینی می شود روند صعودی قیمت سهام اغلب شرکت‌های بازار ادامه داشته باشد و با توجه به مازاد تقاضا در معاملات هفته گذشته و ورود پول‌های حقیقی به بورس که همگی نشانه هایی مثبت از ظرفیت بازار سهام به حساب می آیند،امیدواری کارشناسان بازار سرمایه برای تداوم رشد بازار در هفته جاری افزایش یافته است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی