شناسه خبر : 56993
تاریخ انتشار : 1399/09/09 16:13
مسئولین عزیز به دوربین نگاه کنید و با مردم سخن بگویید

مسئولین عزیز به دوربین نگاه کنید و با مردم سخن بگویید

کارگردان سینمای کشورمان با تاکید بر اعمال محدودیت ها به صورت جدی تر از مسئولین خواست با مردم رو در رو صحبت کنند و مشکلات را صریح تر برای مردم بازگو کنند.

نورنیوز ـ گروه فرهنگ: در روزهای کرونایی که هر روز آمار هموطنان از دست رفته بیشتر می شود اعمال محدودیت ها یک نیاز برای جامعه به شمار می رفت. دولت تصمیم گرفت محدودیت های دو هفته ای را اعمال کرده و در رعایت پروتکل های بهداشتی سختی گیری های بیشتری را اعمال کند.

کارگردان سینمای کشورمان با تاکید بر اعمال محدودیت ها به صورت جدی تر از مسئولین خواست با مردم رو در رو صحبت کنند و مشکلات را صریح تر برای مردم بازگو کنند.  

مرضیه برومند کارگردان سینمای کشورمان در گفتگو با «نورنیوز» گفت: توصیه هایی که از سوی ستاد ملی کرونا به هموطنان عزیزمان می شود بسیار جدی است  هر روز تعداد قابل توجهی از هموطنان مان را از دست می دهیم همچنین منابع بسیاری صرف درمان می شود. در شرایطی که از نظر اقتصادی و بین المللی کشور روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد. در این شرایط   هیچ رابطه دوستانه و نزدیکی بین مسئولین  و مردم  موفق نشده ایم به وجود بیاوریم. 

وی افزود: کاش مسولان با مردم رو در رو صحبت کنند  هیچ رابطه دوستانه، احترام آمیز و متقابلی میان مردم و مسئولین ایجاد نشده است مسئولین به جای صحبت با خبرنگاران باید با مردم رو در رو صحبت کنند. به اصطلاح می توان گفت مسئولین عزیز به دوربین نگاه کنید.

برومند ادامه داد: وقتی رو در رو با مردم صحبت می شود و بازتاب های گسترده ای به وجود می آید و این موضوع  به لحن صمیمانه و دوستانه مسئولین با مردم باز می گردد روابط عمومی ها باید  مشاورینی داشته باشند که  ارتباط را به خوبی بشناسند و چگونگی ارتباط گرفتن با مردم را آموزش دهند.

وی با بیان اینکه  اگر بدون ایجاد روابط دوستانه  و رو در رو با مردم توصیه هایی به آنها شود کاملا بی تاثیر است، اظهار داشت:  اگر تا روز قیامت  حکم کنند و جریمه بگذارند بدون اینکه متقابلا با مردم صحبت کنند هیچ تاثیری در بهبود شرایط ایجاد نخواهد شد. مردم این دستورات را نوعی حکومت نظامی تلقی خواهند کرد.

وی با انتقاد از شیوه اعمال محدودیت ها گفت: باید محدودیت ها تغییر پیدا کند در طول شبانه نیاز است که محدودیت ایجاد شود  اینکه فقط در شب محدودیت داریم نوعی شوخی به حساب می آید  نیاز است که محدودیت را بسیار سخت تر از آنچه که اعمال شده است، تعیین شود.  

وی افزود: متاسفانه تصمیمات نادرست و متناقض گرفته می شود  و خود این موضوع رفع مشکلات را دشوار می کند. سخنگوی ستاد کرونا باید هر شب با مردم دوستانه صحبت کند مشکلات را در میان بگذارد و با مردم در دل کند نباید آمار مربوط به کرونا را امنیتی کرد.

این کارگردان سینمای کشورمان تاکید کرد: مدتهاست می گویم من را بفرستید با مردم در خیابان رو در رو صحبت کنم اما هنوز امکانات آن فراهم نشده است. وقتی تصمیات دور از عقل گرفته می شود مشکلات هم طبیعتا از بین نمی رود. محدودیت ها باید جدی، منطقی و عاقلانه اعمال شود.

وی با بیان اینکه منظور از اعمال محدودیت ها به صورت منطقی این است که فکری هم به حال معیشت مردم شود، عنوان کرد: قرنطینه  و ایجاد محدودیت  باید با تامین معیشت مردم باشد هر روز یک تصمیم گرفته می شود. در حال حاضر تمام گروه های فیلم برداری دارند کار می کنند چطور به خانه برگردند. باید ببنیم این تصمیمات  چگونه گرفته می شود آیا با همفکری و تعامل انجام می شود  

وی در پایان خاطر نشان کرد: مهم اجرای  محدودیت ها است باید با در نظر گرفتن شرایط  اقتصادی مردم  محدودیت ها هم اعمال شود.  


نورنیوز
کلید واژگان
کرونامرضیه برومند
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی