شناسه خبر : 56743
تاریخ انتشار : 1399/09/01 08:35
آیا بورس در محدوده سبز باقی خواهد ماند؟

نورنیوز بررسی کرد؛

آیا بورس در محدوده سبز باقی خواهد ماند؟

تحولات روزهای گذشته در بازار سرمایه که نتیجه آن شکل گیری روند صعودی در شاخص بورس طی چند روز مناهی به پایان هفته گذشته بود امیدواریها در مورد حفظ این روند را افزایش داده است

نورنیوز ـ گروه اقتصادی: طی روزهای گذشته اقداماتی چون صدور بخشنامه بانک مرکزی در خصوص ایجاد صندوقهای سرمایه گذاری در بورس و همچنین ممنوع شدن عرضه سهام عدالت در بازار سرمایه در کنار  بازگشایی نماد شستا و رفع ابهاماتی که تاثیر قابل توجه این نماد بر شاخص داشت باعث شد که بازار کم جان بورس با اتکاء به اخبار امیدوار کننده‌ تحرک جدید را تجربه کند و در روندی نسبتا پایدار وارد کانال یک میلیون و سیصد هزار شود.

علاوه بر این ثبات نسبی ایجاد شده در نرخ دلار نیز موجب شد که نوسانات ناشی از تغییر شدید نرخ دلار نیز به حداقل برسد و سهامداران با آرامش بیشتری بتوانند معاملات خود در بازار سرمایه را مدیریت کنند.

اکثریت کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که بورس با توجه به ریزشهای اخیر وارد محدوده واقعی شده و سرمایه گذاران هوشمند با درک شرایط جدید که پایداری بیشتری را نوید می دهد در حال بازگشت به بازار هستند.

البته در کنار برآوردهای مبتنی بر احتمال تداوم روند مثبت با توجه به رویکرد برخی از سهامدارانی که در ریزشهای هفته های قبل در انتظار تغییر مثبت در بازار بوده اند و احتمال حرکت آنها به سمت فروش با زیان کمتر، موضوع عرضه بیشتر و احتمال نوسانات محدود نیز دور از ذهن نیست. 

موضوع قابل توجه دیگر در مورد وضعیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته ،اثر گذاری رشد نسبتا مناسب شاخص طی روزهای گذشته بر اراده برخی سهامداران جهت قرار گرفتن در صف عرضه است.

این احتمال که برخی سهامداران با توجه به بهبود قیمتها برای فروش سهام خود به قیمت مناسب اقدام نمایند نیز دور از ذهن نبوده و می تواند موجب اصلاح محدودی در بازار شود.

مهمترین نیاز امروز بازار سرمایه با توجه به  ریزش های سنگین  در سه ماه گذشته و وارد شدن زیان های هنگفت به سهامداران عمدتا حقیقی، تداوم ثبات بازار و بازگشت اعتماد به سهامداران است.

در صورت تداوم روند صعودی که در هفته گذشته شاهد آن بودیم به طورقطع روند کاهشی شاخص کل نیز متوقف خواهد شد و بازار سرمایه می تواند بار دیگر به جایگاه تاثیر گذار خود در جذب سرمایه های خرد و کلان مردم برای تقویت پشتوانه های تولید و توسعه اقتصادی باز گردد.


نورنیوز
کلید واژگان
بورسبازار سرمایه
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی