شناسه خبر : 56719
تاریخ انتشار : 1399/08/29 10:47
درخواست خانواده «لجین الهذلول» برای آزادی فعالان زن عربستانی

درخواست خانواده «لجین الهذلول» برای آزادی فعالان زن عربستانی

«لینا الهذلول» خواهر «لجین الهذلول» فعال زن عربستانی که از سال 2018 تاکنون در زندان آل‌سعود به سر می‌برد از اعضای «گروه 20» که اجلاس آنها روزهای آینده در ریاض به شکل ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود خواست تا مقامات سعودی را برای آزادی فعالان زندانی از جمله «لجین» تحت فشار قرار دهند.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: در پی تشدید شکنجه‌های جسمی و روانی فعالان زن عربستانی، خانواده «لجین الهذلول» برای آزادی این فعالان دست به دامان اعضای گروه 20 شدند.

«لینا الهذلول» خواهر «لجین الهذلول» فعال زن عربستانی که از سال ۲۰۱۸ تاکنون در زندان آل‌سعود به سر می‌برد از اعضای «گروه 20» که اجلاس آنها روزهای آینده در ریاض به شکل ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود خواست تا مقامات سعودی را برای آزادی فعالان زندانی از جمله «لجین» تحت فشار قرار دهند.

این تلاش بعد از این اتفاق می‌افتد که روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» گزارش تکان دهنده‌ای درباره تعرض جنسی به فعالان زن عربستانی در زندان‌های آل‌سعود منتشر کرد.

روزنامه دیلی‌میل نوشت: «هلنا کندی» وکیل حقوق بشر گزارشی ۴۰ صفحه‌ای درباره تعرضات جنسی علیه فعالان زن عربستانی در زندان‌ها ارائه کرده است.

در این گزارش فاش شده که زندانیان زن مجبور به دیدن فیلم‌های مستهجن شده و تهدید به تجاوز شده‌اند.

همچنین آن‌ها را از سقف آویزان کرده و کتک زده‌اند و به آن‌ها شوک الکتریکی وارد کرده‌اند. 

در این گزارش آمده است: از زندانیان زن خواسته شده اقدامات غیراخلاقی خواسته شده توسط بازپرسان را انجام دهند و در معرض آزار و اذیت‌های جنسی قرار گرفته‌اند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی