شناسه خبر : 56114
تاریخ انتشار : 1399/08/07 12:00
گروسى: ایران اورانیوم کافی برای تولید سلاح ندارد

گروسى: ایران اورانیوم کافی برای تولید سلاح ندارد

گروسى با بیان اینکه این «اطلاعات محرمانه» است افزود: ایران همچنان اجازه دسترسی کامل بازرسان آژانس به تاسیسات هسته‌ای خود از جمله نطنز را فراهم می‌کند و همچنین به غنی‌سازی با خلوص 4.5 درصد ادامه می‌دهد.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت و گو با آسوشیتدپرس اعلام کرد: ایران میزان بیشتری اورانیوم با غنای پایین ذخیره کرده است اما به نظر می‌رسد که مقدار کافی برای تولید سلاح ندارد.

او گفت: بازرسان آژانس تایید کرده‌اند که ایران راه‌اندازی یک سالن تولید سانتریفوژ را آغاز کرده است. آنها این کار را آغاز کرده‌اند اما کامل نشده است. این یک روال طولانی است.

گروسى با بیان اینکه این «اطلاعات محرمانه» است افزود: ایران همچنان اجازه دسترسی کامل بازرسان آژانس به تاسیسات هسته‌ای خود از جمله نطنز را فراهم می‌کند و همچنین به غنی‌سازی با خلوص ۴.۵ درصد ادامه می‌دهد.

او ادامه داد: در گزارش بعدی که هفته‌های آینده منتشر می‌شود «ما همچنان شاهد همین روندی که تاکنون دیده‌ایم، هستیم. ارزیابی فعلی آژانس این است که ایران در حال حاضر «میزان قابل توجهی» اورانیوم – که آژانس آن را برای تولید بمب کافی می‌داند – ندارد.

گروسی اظهار داشت: در حال حاضر، با بازرسانم در تماس نیستم اما طبق چیزی که به خاطر دارم، چنین چیزی نمی‌گویم. اینکه چنین مقداری وجود داشته باشد به خودی خود نشان نمی‌دهد که یک بمب هسته‌ای ساخته می‌شود. بنابراین، من فکر می‌کنم وقتی از این اصطلاحات استفاده می‌کنیم باید بسیار مراقب باشیم.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی