شناسه خبر : 55965
تاریخ انتشار : 1399/08/02 15:48
محدودیت شدید کرونایی در 43 شهر وضعیت بحرانی

محدودیت شدید کرونایی در 43 شهر وضعیت بحرانی

حسن روحانی دستورات ویژه‌ای را به روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ کرد و گفت: قطع زنجیره ابتلا و کاهش مرگ و میر اولویت اصلی است، لذا انجام تست‌های گسترده، هدفمند و هوشمند، در اولویت برنامه‌های کمیته درمان باشد.

نورنیوز ـ گروه جامعه: کاهش ۵۰ درصدی حضور کارکنان دولت در تهران تا پایان آبان و برقراری محدودیت شدید در ۴۳ شهر وضعیت بحرانی از مصوبات روز پنجشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا بود.

در این جلسه، حسن روحانی دستورات ویژه‌ای را به روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ کرد و گفت: قطع زنجیره ابتلا و کاهش مرگ و میر اولویت اصلی است، لذا انجام تست‌های گسترده، هدفمند و هوشمند، در اولویت برنامه‌های کمیته درمان باشد.

رئیس جمهور افزود: رهگیری هوشمند و ایجاد محدودیت های هدفمند برای بیماران در دوران قرنطینه ضروری است، لذا به وزارتخانه‌های ارتباطات و بهداشت برای توسعه و بهره‌برداری از یک برنامه کاربردی دقیق جهت پیگیری اعمال قانون تشدید نظارت‌ها و جرائم مرتبط با کرونا ماموریت می‌دهم.

 در این جلسه همچنین پیشنهاد وزارت بهداشت مورد تایید قرار گرفت که براساس این پیشنهاد مقرر شد از روز دوشنبه  تا پایان آبان ماه نسبت به کاهش حضور کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی در تهران به میزان ۵۰ درصد اقدام گردد.

بر اساس اعلام کمیته‌های درمان و اجتماعی امنیتی در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا را دارند، از روز دوشنبه به مدت یک هفته محدودیت های شدید اعمال خواهد شد و درصورت لزوم در هفته بعدی هم اعمال شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی