شناسه خبر : 55903
تاریخ انتشار : 1399/07/29 15:46
پژوهشگر ایرانی مقیم شیکاگو دار فانی را وداع گفت

پژوهشگر ایرانی مقیم شیکاگو دار فانی را وداع گفت

دکتر لاله بختیار علاوه بر تالیفات و ترجمه‌های متعددی چون قرآن کریم، المعجم المفرس، مجموعه دو جلدی روانشناسی قرآنی در خویش، مجموعه سی جلدی تفکر انتقادی در قرآن، ترجمه و ویراستاری مجموعه گرانقدر پنج جلدی قانون ابن سینا و ده‌ها اثر ارزشمند دیگر است

نورنیوز ـ گروه جامعه: محقق، مولف، مترجم گرانقدر قرآن کریم و دانش پژوه در فرهنگ و معارف اسلامی مقیم آمریکا، دکتر لاله (مهری) بختیار (1399-1317) دار فانی را وداع گفت.

دکتر لاله بختیار پژوهشگر ایرانی ـ آمریکایی فرزند اولین پزشک ایرانی دکتر ابوالقاسم بختیار و همسرش هلن جفریز بختیار پرستار است که در ایران متولد شد. او پس از گذراندن تحصیلان ابتدایی ناگزیر در کنار مادر آمریکایی خود به آمریکا مهاجرت کرده و در آنجا پس از ازدواج با همسر سابق خود دکتر نادر اردلان به ایران بازمی‌گردد و در کنار ویلیم چیتیک، هانری کربن و... دانش‌آموخته‌ی دکتر سید حسین نصر می‌شود که در همان سال‌های اول انقلاب به ترجمه‌های متنوع از کارهای دکتر شریعتی و سهروردی می‌پردازد.

او بار دیگر ناگزیر به بازگشت به موطن مادری خویش می‌شود و علاوه بر تحصیلات فلسفه و معارف اسلامی، این بار دکتری روانشناسی تربیتی خویش را به پایان برده و به خدمات مشاوره برای زنان مسلمان آمریکا همت می‌کند.

لاله بختیار بیش از دو دهه در شیکاگو سکنی گزیده و در کنار اولین تحقیق خویش در رساله دکتری‌اش با موضوع انیاگرام صوفی (نه‌گانه ایرانی) در مجموعه سه جلدی «خواست خداوند محقق می‌شود» به تحقیقات و مطالعات دیگرش می‌پردازد.

این محقق ایرانی علاوه بر تالیفات و ترجمه‌های متعددی چون قرآن کریم، المعجم المفرس، مجموعه دو جلدی روانشناسی قرآنی در خویش، مجموعه سی جلدی تفکر انتقادی در قرآن، ترجمه و ویراستاری مجموعه گرانقدر پنج جلدی قانون ابن سینا و ده‌ها اثر ارزشمند دیگر است که آخرین و تحقیق او جستارهایی بر خطابه و نامه‌ها و گفتارهای علی بن ابیطالب از منظر قرآن است.

دکتر لاله بختیار در تاریخ 27/7/99 مقارن با 18/10/2020 پس از تحمل یک دوره بیماری در شیکاگو دار فانی را وداع گفت. مراسم خاکسپاری دکتر لاله بختیار در تاریخ 28/7/99 در جمع دوستان و فرزندانش در شیکاگو صورت گرفت.


نورنیوز
کلید واژگان
لاله بختیار
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی