شناسه خبر : 55902
تاریخ انتشار : 1399/07/29 15:26
دعوا بر سر آتش زدن صندوق رای در کالیفرنیا بالا گرفت

دعوا بر سر آتش زدن صندوق رای در کالیفرنیا بالا گرفت

آتش زدن یک صندوق رأی در کالیفرنیا بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی به موجی بزرگ علیه کارزار انتخاباتی ترامپ شده و با انتساب آن به حامیان رئیس جمهور، آن را نشانه‌ای بر تلاش ترامپ برای بر هم زدن بازی انتخابات تفسیر کرده‌اند.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: پس از مخدوش شدن آرا در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری آمریکا در ایالت کالیفرنیا به دنبال آتش سوزی عمدی احتمالی یک صندوق اخذ رأی در بخش لس‌آنجلس، مقامات این ایالت اعلام کردند این آتش‌سوزی به برگه های رأی آسیب رسانده است.

این مقامات افزودند: به نظر می‌رسد آتش سوزی یکشنبه شب در شهر «بالدوین پارک» عمدی بوده و علت و میزان خسارات آن هنوز تحت بررسی است.

نیروهای آتش‌نشان برای اطفاء حریق ناگزیر به استفاده از آب شدند که این امر احتمالا لطمه قابل توجهی به برگه‌های رأی زده است. تصاویر ویدئویی از این صحنه نیز ده‌ها برگه رأی سوخته و خیس را نشان می‌دهد.

«هیلدا ال سولیس» ناظر انتخاباتی در بخش لس‌آنجلس با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: آتش زدن عمدی یک صندوق رسمی اخذ رأی، نشانه برخی از تلاش ها برای محروم کردن رأی دهندگان از حق شرکت در انتخابات زودهنگام و زیر سؤال بردن امنیت انتخابات ماست. از دادستان کل ایالت کالیفرنیا و اف بی آی خواسته شده است در این خصوص تحقیق کنند.

دفتر ثبت بخش لس‌آنجلس که بر انتخابات در این بخش بزرگ ایالتی نظارت دارد، از پاسخ دادن به سؤال‌ها درباره این که وقوع این آتش سوزی به چه تعداد از برگه‌های رأی آسیب رسانده است، پاسخ نداد اما گفته می‌شود مقامات آخرین بار آراء انداخته شده در این صندوق را در ساعت 10 بامداد روز شنبه جمع‌آوری کرده بودند و این آتش‌سوزی حدود ساعت 20 روز یکشنبه گزارش شده است.

این حادثه یک هفته پس از آن روی داد که حزب جمهوریخواه با قرار دادن صندوق‌های رأی غیر مجاز خود در چندین بخش از ایالت کالیفرنیا موجب سردرگمی مردم شد و این امر مقامات انتخاباتی ایالتی را وادار کرد تا فرمان برداشتن این صندوق‌ها را صادر کنند.

مقامات ایالتی هشدار داده‌اند که صندوق‌های رأی حزب جمهوریخواه ممکن است رأی دهندگان را گمراه و قانون را نقض کند.

روز دوشنبه آخرین مهلت ثبت نام ساکنان ایالت کالیفرنیا برای شرکت (حضوری) در انتخابات 3 نوامبر بود.

میزان مشارکت در انتخابات زودهنگام در این ایالت بی‌سابقه بوده و تاکنون بیش از یک میلیون رأی در این ایالت اخذ شده است.

این اتفاق بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی به موجی بزرگ علیه کارزار انتخاباتی ترامپ شده و با انتساب آن به حامیان رئیس جمهور، آن را نشانه‌ای بر تلاش ترامپ برای بر هم زدن بازی انتخابات تفسیر کرده‌اند.

 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی