شناسه خبر : 54440
تاریخ انتشار : 1399/07/13 19:24
اتحادیه عبری عنوان دقیق اتحادیه عرب است

اتحادیه عبری عنوان دقیق اتحادیه عرب است

یکی از رهبران جنبش مخالفان بحرین تاکید کرد که موضوع عادی‌سازی، خیانت بزرگی است که صهیونیست‌ها تلاش کردند با توسل به زور و خشونت به آن دست یابند اما موفق نشدند و حال با ارائه طرح جایگزینی به نام عادی‌سازی روابط برای محو و نابودی مسأله فلسطین توافق کردند.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: «حسین الحداد» از رهبران معارض بحرینی در تشریح رویکرد جدید کشورهای عربی در مسیر عادی‌سازی روابط با اسرائیل تاکید کرد که موضوع عادی‌سازی روابط به امارات و بحرین محدود نبوده و در آینده نیز کشورهای دیگری مانند عربستان که قبلا روابط مخفیانه با رژیم صهیونیستی داشته، روابط عادی را علنی خواهند کرد.

الحداد در ادامه افزود: آمریکا و بریتانیا به طور کامل بر رژیم های عربی مسلط هستند. بنابراین حکام عرب جریان عادی‌سازی را پذیرفته و در آینده دست به چنین اقدامی خواهند زد.

وی گفت که آنها پیشتر مسأله و آرمان فلسطین را مخفیانه فروخته بودند و در حال حاضر تنها آن را علنی کرده‌اند.

این معارض بحرینی تاکید کرد که سیطره اطلاعاتی و امنیتی موساد بر کشورهای عربی از قبل نیز وجود داشته اما پنهانی و محرمانه بوده اما در حال حاضر علنی شده است. رئیس موساد در دوره کوتاهی به بحرین می‌آید و جلسه‌های محرمانه برقرار می کند. این نیز علنی خواهد شد. 

وی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که پس چه چیزی مخفی می‌ماند؟ این کشورها با تمام قدرت فکری، علمی، نظامی و اطلاعاتی خود در برابر فرمان آمریکا تسلیم و  فرمانبردار رژیم صهیونیستی خواهند شد و به همین دلیل  در آینده شاهد ارتکاب جنایت‌ها و اعدام‌ها و موج فشارها و بازداشت ها علیه مردمی خواهیم بود که سازش را نپذیرفته و نخواهند پذیرفت. 

حداد درباره اینکه چرا کشورهای عربی ابتکار صلح پیشنهادی خود بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی و صلح در برابر زمین را کنار گذاشته‌اند، گفت: این اقدام در آینده آثار زیانباری به همراه  دارد و رفتار عرب‌ها مصداق ضرب المثل یکی به نعل و یکی به میخ زدن است. آنها چنین وانمود می‌کنند که اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در راستای منافع فلسطینی‌هاست نه اسرائیل و ما همیشه از ملت فلسطین به اندازه توان حمایت می‌کنیم. به همین دلیل طرح معاهده‌ها و پیشنهادات برای تحویل فلسطین به اسرائیل بدون جنگ و درگیری بر طبق اصل طلایی مذاکره و دیپلماسی صورت می‌گیرد. 

این معارض بحرینی درباره سرنوشت آوارگان فلسطینی گفت: آنها در حال حاضر مجبور هستند یا با حرکت قطار عادی‌سازی در کشورهای سازشگر که در آینده نیز امتداد خواهد داشته همراه شده یا اگر نپذیرند از کشورهای محل اقامت، اخراج شده یا محاصره و سرکوب خواهند شد. 

وی تاکید کرد که پیامدهای سوء جریان عادی‌سازی روابط با اسرائیل نه تنها فلسطین و آوارگان فلسطینی در خارج بلکه سراسر منطقه را فرا خواهد گرفت.

حداد در پاسخ به پرسشی درباره پیامدهای توافق سازش بین امارات و بحرین با اسرائیل به ویژه برای اصل مسأله فلسطین گفت: این پیامدها در آینده مشخص خواهد شد، زیرا این موضوع به وضوح نشان از آن دارد که تثبیت گام های اسرائیل و رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسطین برای آن است که در حال حاضر  صفت اشغالگر را از عنوان این رژیم حذف کرده و با انجام تقسیم بندی‌هایی دولت اسرائیل و دولت فلسطین همزمان با هم وجود داشته باشد اما برای آینده نیز با عادی‌سازی روابط چنین نقشه می‌کشند که کل این اراضی با نام کشور رسمی اسرائیل ثبت شود و نامی از کشور فلسطین باقی نماند. 

وی افزود: بنابراین موضوع عادی‌سازی خیانت بزرگی است که صهیونیست ها تلاش کردند با توسل به زور و خشونت به آن دست یابند اما موفق نشدند و حال با ارائه طرح جایگزینی به نام عادی‌سازی روابط پیش آمدند و برای محو و نابودی مسأله فلسطین توافق کردند. 

حداد گفت: می خواهم نکته بسار مهمی اشاره کنم که چرا اعراب خلاف تصمیم خود مبنی بر عدم اتخاذ هیچ‌گونه طرح و تصمیمی علیه مسأله فلسطین عمل کردند؟ در وهله نخست باید بگویم اصلا خلاف واقعی عمل نشده است که مثلا بگوییم در گذشته نوع دیگری فکر می کردند و در حال حاضر به نتیجه دیگری رسیده باشند بلکه تاکنون بر دیدگاه و چهره حقیقی خود سرپوش گذاشته بودند و گویی پشت نقاب مخالفت با عادی‌سازی پنهان شده بودند و چنین وانمود می کردند که هیچ تصمیمی را علیه مردم فلسطین نمی پذیرند. 

این معارض بحرینی افزود: در واقع رژیم‌های عربی با سلب اختیاری که از آنها درقدرت تصمیم‌گیری شده به نوعی حکومت و اراده آنان غصب شده اما در مقابل نیز می‌توان گفت که آنها با رضایت به این غصب تن می‌دهند تا پایه های قدرت خود را از طریق آمریکا و بریتانیا و قدرت‌های دیگر تقویت و مستحکم کنند.

وی تاکید کرد که در حقیقت اکنون پرده از چهره ها کنار رفته و چهرهای حقیقی مشخص شده و واقعیت آشکار شده است. وضعیت موجود عین حقیقت است. 

این معارض بحرینی درباره نقش اتحادیه عرب و دلیل مخالفت آن با محکومیت عادی‌سازی گفت: این اتحادیه، اتحادیه عرب نیست بلکه اتحادیه عبری بوده و هرگز ملت‌های عربی از آن استفاده نکرده‌اند.

وی تاکید کرد که سیاست‌های اتحادیه عرب از همان ابتدای تاسیس تحت سلطه آمریکا و بریتانیا و اسرائیل بوده و تا زمانی که این سلطه ادامه دارد، هیچ منفعتی برای کشورها و ملت‌های عرب نخواهد داشت.  

حداد گفت که عادی‌سازی روابط با اسرائیل در اتحادیه عرب نیز به زودی آشکار خواهد شد و این اتحادیه قابل اتکا نخواهد بود.


ایلنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی