شناسه خبر : 54408
تاریخ انتشار : 1399/07/13 08:15
کاهش اضطراب حقیقی‌ها و اقبال نسبی به بازار سرمایه

کاهش اضطراب حقیقی‌ها و اقبال نسبی به بازار سرمایه

فراز و نشیب‌های بازار سرمایه نشانه‌های لرزانی از بازگشت ثبات به بورس را نمایان کرده است.

نورنیوز ـ گروه اقتصادی: بازار سرمایه در روز جاری (یکشنبه) می‌تواند روند نسبتا متعادل روز گذشته را دنبال کند.

نشانه‌های مثبتی که می‌تواند این فرضیه را تقویت کند پایین آمدن معنادار بسیاری از سهام‌های با ارزش و افزایش جذابیت برای خرید آنهاست.

علاوه بر این تصمیمات شورای عالی بورس که برای اجرای آن جدیت وجود دارد همچنان ظرفیت‌های خوبی را برای ایجاد ثبات در بازار فراهم کرده است.

ورود قابل توجه حقیقی‌ها به صف‌های خرید در روز گذشته نشان می‌دهد که بارقه هایی از اعتماد در این گروه از سهامداران شکل گرفته است.

البته یکی دیگر از عواملی که روز گذشته در تغییر  بازار تاثیر گذار بود افزایش فشار به حقوقیها برای اجرای تکالیف خود و شرکتهای زیر مجموعه هایشان در راستای ثبات بخشی به بازار بوده است..

وارد شدن دلار به کانال سی هزار تومان نیز می تواند به عنوان یکی از دلایل افزایش اقبال به بازار سرمایه مورد توجه قرار بگیرد.

البته این عامل می تواند اثر سهل و ممتنعی داشته باشد چرا که که طبیعتا دستگاههای نظارتی بویژه بانک مرکزی برای تغییر این وضعیت و متعادل سازی نرخ ارز تلاش خواهند کرد که در صورت کاهش قیمت ارز امکان تاثیر کاهنده بر تداوم اقبال به بازار سرمایه نیز وجود دارد.

طی روزهای گذشته با تخلیه فشارهای ناشی از تهدیدهای غیر قانونی آمریکا برای بازگردان تحریمها که با مخالفت قاطع جامعه بین المللی روبرو شد، می شود انتظار داشت که تاثیر گذاری این عامل بویژه پس از بیماری ترامپ و همسرش که تمرکز اخبار را به آن سو برده است نیز کاهش یابد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی