شناسه خبر : 54373
تاریخ انتشار : 1399/07/12 12:05
هدف سعودی و بحرین از ادعای دستگیری جاسوسان وابسته به ایران چیست؟

نورنیوز بررسی کرد؛

هدف سعودی و بحرین از ادعای دستگیری جاسوسان وابسته به ایران چیست؟

به نظر می‌رسد که این ادعای جدید ذیل یک پروژه عملیات روانی در راستای اهدافی چون «توجیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی»، «القای تنش‌زا بودن رفتار ایران در منطقه» و «تقویت راهبرد فشار حداکثری غرب علیه جمهوری اسلامی» کلید خورده است.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: در روزهای اخیر رژیم‌های سعودی و بحرین با انتشار خبرهایی مدعی دستگیری افراد و گروه‌هایی شده‌اند که برای ایران جاسوسی کرده یا قصد ایجاد خرابکاری داشته‌اند!

از سویی؛ «انور قرقاش» وزیر مشاور در وزارت خارجه امارات متحده اعلام کرد که هراس از ایران یکی از دلایل مهم عادی‌سازی روابط با اسرائیل بوده است.

مجموع موضع‌گیری‌ها و تحرکات کشورهای سازش‌کار عربی حکایت از آن دارد که آنها تلاش می‌کنند با برجسته‌سازی خطر ایران، اقدام خود در عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را توجیه کنند.

این جریان‌سازی سیاسی ـ رسانه‌ای اما؛ خود نشانه عدم موفقیت کشورهای عربی در همراه کردن مردم و افکار عمومی در خصوص مسئله عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی است.

در واقع کشورهای عربی برای گریز از بار سنگین هجمه‌های افکار عمومی ناگزیرند مسئله تهدید ایران را برجسته کنند تا هم افکار عمومی از مسئله اصلی یعنی عادی‌سازی منحرف شود و هم این توجیه که به خاطر تهدیدهای ایران وادار به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده‌اند، در ذهن مردم تثبیت شود.

به عبارت دقیق‌تر؛ حکام دیکتاتور و سازش‌کار عربی چون آل‌سعود، آل‌خلیفه و آل‌نهیان ناگزیرند به منظور توجیه افکار عمومی خود، مسئله خطر ایران را بیش از پیش برجسته کنند.

این در حالی است که سال‌ها خیانت به آرمان فلسطین و خصومت‌های آشکار و پنهان با جمهوری اسلامی ایران از رهگذر پناه بردن به دامان آمریکا نه تنها برای این کشورها امنیت در پی نداشته، بلکه خود مولد نا‌امنی نیز بوده و بر همین اساس؛ فرآیند جدید عادی‌سازی روابط نتیجه‌ای جز این به دنبال نخواهد داشت.

از سوی دیگر؛ رژیم‌های مذکور در گذشته نیز بارها مردم عادی و مخالفان سیاسی خود را به جرم وابستگی به ایران دستگیر، سرکوب، شکنجه و حتی اعدام کرده‌اند اما هیچگاه نتوانسته‌اند شواهد و مدارک متقنی در این باره ارائه کنند.

بر این اساس؛ به نظر می‌رسد که این ادعای جدید نیز ذیل یک پروژه عملیات روانی در راستای اهدافی چون «توجیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی»، «القای تنش‌زا بودن رفتار ایران در منطقه» و «تقویت راهبرد فشار حداکثری غرب علیه جمهوری اسلامی» کلید خورده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی