شناسه خبر : 53935
تاریخ انتشار : 1399/06/29 09:29
بازار سرمایه اول هفته‌ای «سبز» خواهد داشت

نورنیوز بررسی کرد؛

بازار سرمایه اول هفته‌ای «سبز» خواهد داشت

بازار سرمایه امروز ( شنبه) فعالیت خود را در حالی آغاز می کند که برخی مولفه های اقتصادی و روانی مثبت و منفی می تواند ‌بر تغییر بازار در محدوده سکون و یا تداوم رشد تاثیر گذار باشد.

 نور نیوز ـ گروه اقتصادی: رشد بازار سرمایه در روزهای پایانی هفته گذشته نشان داد که تصمیمات جدید شورای عالی بورس و حمایت همه جانبه دولت در ایجاد ثبات در بازار و جلب مجدد اعتماد سرمایه گذاران  موثر بوده است.

 در روزهای پایانی هفته گذشته،تعادل نسبی در بازار و حضور پررنگ سرمایه گذاران حقیقی در کنار توجه ویژه خریداران سهام به شرکتهای صادرات محور، نشانه های امیدوار کننده ای از تداوم رونق در بازار بدنبال داشت.

بازار سرمایه امروز ( شنبه) فعالیت خود را در حالی آغاز می کند که برخی مولفه های اقتصادی و روانی مثبت و منفی می تواند بر تغییر بازار در محدوده سکون و یا تداوم رشد تاثیر گذار باشد.

اعلام تصمیم بسیار مهم بانک مرکزی در خصوص برداشتن الزام عرضه ارزهای صادراتی در نیما و ارائه مجوز به صادر کنندگان برای فروش ارزهای صادراتی از طریق صرافیها به طور قطع بر ورود بیشتر ارز به بازار کشور تاثیر گذار خواهد بود و تقویت بنیه اقتصادی شرکتهای صادرات محور  را بدنبال خواهد داشت.

انتظار می رود ایجاد شرایط جدید روند توجه خریداران به شرکتهای صادرات محور را که طی روزهای پایانی هفته گذشته شتاب گرفته بود با رشدی فزاینده روبرو نماید.

با توجه به تعدیل قابل توجه قیمت سهام سایر گروهها طی ۲۵ روز گذشته، احتمال کاهش بیشتر سهام در گروههای غیر صادراتی نیز بسیار پایین بوده و در بدبینانه ترین وضعیت تاثیر آنها در رونق بازار را باید در محدوده خنثی در نظر گرفت.

در کنار عوامل اقتصادی مثبت که می تواند رشد شاخص را بدنبال داشته باشد،مهمترین عامل روانی که امکان تاثیر گذار آن بر بازار وجود دارد تصمیم اعلام شده از سوی آمریکا برای فعال‌سازی یکجانبه مکانیزم ماشه و اعمال تحریمهای جدید علیه کشورمان است.

همان گونه که ذکر شد این عامل بیش از آن که اثرگذاری اقتصادی قابل ملاحظه ای بر شرایط موجود کشور ما داشته باشد، بیشتر شاخصی روانی است که با دقت نظر و ژرف اندیشی سهامداران می تواند از دایره متاثر سازی بازار خارج شود.

انتشار نامه مشترک تروئیکای اروپایی و تاکید بر فاقد اثر بودن اقدام آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران وهمچنین اعلام مواضع مشابه سایر اعضای اصلی و غیر دائم شورای امنیت حاکی از تبلیغاتی بودن این اقدام آمریکا و بهره برداری از این حربه برای تقویت کمپین انتخاباتی ترامپ است.

ارزیابی کارشناسان اقتصادی با در نظر گرفتن مولفه ای اقتصادی و روانی ذکر شده حاکیست که  وضعیت بازار سرمایه در آغازین روز هفته در محدوده تعادل تا رشد در نوسان خواهد بود و احتمال عبور شاخص از مرز یک میلیون و هفتصد هزار واحد کاملا محتمل است.


نورنیوز
کلید واژگان
بورسبازار سرمایه
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی