شناسه خبر : 53904
تاریخ انتشار : 1399/06/26 16:33
دبیرکل شورای عشایر جنوب عراق: آمریکایی‌ها دنبال شکاف در حشد شعبی هستند

در گفتگوی اختصاصی با «نورنیوز»:

دبیرکل شورای عشایر جنوب عراق: آمریکایی‌ها دنبال شکاف در حشد شعبی هستند

دبیرکل شورای سران عشایر جنوب عراق در رابطه با موضوع حضور نیروی های نظامی خارجی در خاک عراق گفت: حضور آمریکایی‌ها در خاک عراق قطعا نوعی اشغال‌گری است و از آنجا که آمریکا دشمن ملت‌ها و شیطان بزرگ است از روزی که به عراق حمله کرد هیچ اقدام سازنده ای در کشورما انجام نداده است

نورنیوز ـ گروه بین الملل: «شیخ محمد الدنبوس» در گفتگوی اختصاصی با «نورنیوز» گفت: آمریکا از طریق حمله و اشغال عراق همه نهادها و زیرساختهای کشورما را نابود کرده است.

او افزود: آمریکا از طریق ماشین رسانه‌ای خود بازی کثیفی را آغاز کرده و اکنون در تلاش است تا مرجعیت را مورد هدف قرار دهد تا منظومه حوزوی را ساقط کنند.

وی خاطر نشان کرد : آمریکاییها با هدف ایجاد انشقاق در حشد شعبی این سازمان مردمی و مدافع امنیت عراق را مورد هدف قرار می‌دهند چون خاری در چشم آنهاهستند.

الدنبوس گفت: آمریکاییها پس از عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با آل سعود، آل خلیفه و آل نهیان اجرای پروژه مکملی را در دستور کار خود قرار داده اند که هدف آن ایجاد درگیری بین مردم در مناطق جنوبی عراق است.

او افزود: ما به عنوان عشایر عراق به همه اعلام می‌کنیم که مخالف حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق هستیم و همچنین از پارلمان می‌خواهیم مصوبه‌اش را در مورد تصمیم به پایان حضور آمریکا در کشور پیگیری کند. وی اظهار داشت:از نخست وزیر هم درخواست داریم که این مصوبه را اجرایی کند. الدنبوس گفت:همچنین ما از گروه‌های مقاومت که تفکر ضد اشغالگری دارند حمایت می‌کنیم.

الدنبوس ادامه داد: من از عشایر عراقی می‌خواهم که انقلاب 1920 عراق را احیا کنند تا با حمایت مرجعیت، ضمن ریشه کنی شبکه تروریستی داعش از جریان ضداشغالگری حمایت کنیم.

شیخ الدنبوس در مورد عملیات آمریکا در ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و همراهان آنها گفت: ترور دو مجاهد بزرگ، شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس یک واقعه دردناک برای رزمندگان مقاومت و آزادگان جهان بود و اکنون هر رزمنده مقاومت خودش یک حاج قاسم است.

او افزود: او راه عزت و افتخار و کرامت را برای ما ترسیم کرد و در مقابله با محور شر استکباری بسیار سرسخت بود.

او گفت: او یک رهبر مجاهد که برای ایجاد خط مقاومت جهادی دفاع از بیت المقدس از خود گذشت و باید او را شهید بیت المقدس و شهید بشریت نام نهاد.

الدنبوس با تأکید بر این که همه می‌دانند که مقاومت و مبارزان راه آزادی از راه و منش حاج قاسم پیروی می‌کنند و انتقام او را خواهند گرفت گفت: فراموش نکنید که همانطور که رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای قول داده‌اند انتقام حاج قاسم گرفته خواهد شد و هر مجاهد در سراسر دنیا انتقام این شهید را خواهد گرفت.

او گفت: امیدوارم که هر صدای شریفی موضوع ترور دو شهیدو عاملان این جنایت شنیع را دنبال کند زیرا آمریکا با ترور آنها دندان‌های تیز و چنگال‌های قبیحش را نشان داده است.

وی افزور:حاج قاسم دشمن بزرگ کافران و نماینده مکتب بزرگ و ملتی بزرگ بود که از او شجاعت، صبر، روح مقاومت، انسانیت و فروتنی آموختیم.

او افزود: شهید سلیمانی تأثیر زیادی در روحیه ما به جا گذاشت و من معتقدم که این اثر دستاورد خوبی برای محور مقاومت خواهد بود و این دستاورد محور مقاومت را برای پایداری و بقا تحریک می‌کند.

الدنبوسی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر روند جنگ به سمت جنگ نرم است که دشمنان محور مقاومت به راه انداخته‌اند ، اما جوانان مقاومت با آن مقابله خواهند کرد.

دبیرکل شورای سران عشایر جنوب در عراق، عادی سازی روابط امارات با اشغالگران صهیونیست را خیانت به آرمان فلسطین دانست و گفت: امارات متحده عربی با تسلیم و تابع شدن به اسرائیل با ملت‌های اسلامی و عربی مقابله می‌کند و صدور دستور لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی بزرگترین جنایت در تاریخ خلیج فارس است.

الدنبوس در پایان گفت: روابط بین ایران و عراق استراتژیک است. ما فراموش نمی‌کنیم که ایران و عراق عمق استراتژیک یکدیگر هستند. فراموش نمی‌کنیم که ایران تنها کشوری بود که به عراق در نبرد با تروریسم سلاح داد و در جنگ علیه سازمان تروریستی داعش در کنار ما ایستاد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی