شناسه خبر : 53847
تاریخ انتشار : 1399/06/25 08:58
پیش‌بینی کارشناسان: بورس امروز صعودی خواهد بود

نورنیوز بررسی کرد؛

پیش‌بینی کارشناسان: بورس امروز صعودی خواهد بود

حمایت همه‌جانبه دولت و سایر نهادهای ذیربط و تاثیرگذار بر بازار سرمایه که طی روزهای اخیر با اتخاذ تصمیمات سازنده بروز و ظهور یافت، سرمایه‌گذاران را به این باور نزدیک کرده که می توانند با اطمینان بیشتری سرمایه‌های خود را راهی بورس کنند.

نورنیوز ـ گروه اقتصادی: روز گذشته شاخص بورس با رشد حدود ۲۷ هزار واحدی برای اولین بار طی روزهای گذشته از محدوده یک میلیون و ششصد هزار واحدی عبور کرد و نشانه‌هایی از ثبات در بازار سرمایه پدیدار شد.

در این میان ️ورود پر قدرت نهادهای مسئول و تاثیرگذار بر بازار سرمایه و اتخاذ تصمیماتی بر مبنای ایجاد ثبات در بازار و کاهش ریسک سرمایه‌گذاران باعث شد که التهاب‌هایی که از حدود ۲۵ روز گذشته موجب شکل‌گیری نوسانات شکننده در بازار شده بود به تدریج فروکش کرده و شرایط پایدار بر بازار حاکم شود.

️ افزایش نرخ دلار و کامودیتی‌ها نیز از عوامل دیگری است که موجب توجه بیشتر سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه شده و امیدواری‌ها در مورد تداوم روند صعودی در شاخص بورس را افزایش داده است.

️علاقه‌مندی اکثریت سرمایه‌گذاران به خرید سهام شرکت‌هایی که تولید کننده محصولات و خدمات صادراتی هستند نشان می‌دهد که هوشمندی بیشتری بر نحوه انتخاب و خرید سهام بر بازار حاکم شده است.

️اقدامات حمایتی حقوقی‌ها از سهام خود و منطقی شدن روند عرضه در بازار از عوامل دیگری است که در کنار تصمیمات اخیر شورای عالی بورس نقش موثری در بازگشت آرامش به بازار داشته است.

️حمایت همه جانبه دولت و سایر نهادهای ذیربط و تاثیرگذار بر بازار سرمایه که طی روزهای اخیر با اتخاذ تصمیمات سازنده بروز و ظهور یافت، سرمایه‌گذاران را به این باور نزدیک کرده که می‌توانند

با اطمینان بیشتری سرمایه‌های خود را راهی بورس کنند.

️مجموعه عوامل اقتصادی و فضای روانی حاکم بر بازار حکایت از تداوم روند صعود شاخص و یا حداقل ایجاد تعادل در بازار داشته و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که امروز نیز «هاله سبز» همچنان  بورس را احاطه کند.


نورنیوز
کلید واژگان
بورسبازار سرمایه
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی