شناسه خبر : 53702
تاریخ انتشار : 1399/06/19 12:39
پشت پرده ریزش بورس در روزهای اخیر

اختصاصی نورنیوز؛

پشت پرده ریزش بورس در روزهای اخیر

برخی اخبار اولیه حاکی است که تعدادی از کارگزاری‌ها و سهامداران حقوقی بزرگ با دست زدن به سفته‌بازی و ایجاد فضای روانی برای کاهش صف‌های خرید، موجب تقویت روند کاهش ارزش سهام در بازار سرمایه شده‌اند.

نورنیوز ـ گروه اقتصادی: در پی تداوم ریزش سهام در بورس، یک منبع مطلع به «نورنیوز» گفت: برخی اخبار دریافت شده حاکی است که تعدادی از کارگزاری‌ها و سهامداران حقوقی در چند روز گذشته با ایفای نقش مخرب، موجب تقویت فضای روانی منفی و تداوم ریزش سهام در بازار سرمایه شده‌اند.

او اظهارداشت: بر اساس خبرهایی که قطعیت آن در دست بررسی است، تعدادی از کارگزاری‌ها با سوء استفاده از شرایط ایجاد شده در بازار سرمایه، سهامداران پر قدرت را از خرید منصرف و به آنها تاکید کرده‌اند که با قرار نگرفتن در صف خرید به پایین آمدن شاخص کمک کنند.

این منبع مطلع اظهار داشت: کارگزاری‌هایی که گفته می‌شود مبادرت به این اقدام کرده‌اند به مشتریانشان گفته‌اند که با تداوم روند کاهش ارزش سهام، به زودی می‌توانند با خرید سهام ارزان سود قابل ملاحظه‌ای را کسب کنند.

او همچنین از گزارش‌هایی که در خصوص سفته‌بازی برخی سهامداران حقوقی در بازار سرمایه دریافت شده خبر داد و گفت: گفته می‌شود این گروه از سهامداران نیز با انجام سفته‌بازی برای تداوم کاهش ارزش سهام در بازار سرمایه تلاش کرده‌اند.

این مقام مطلع افزود: بر اساس گزارش‌های در حال بررسی، برخی از سهامداران حقوقی بزرگ که اخیرا تصمیماتی برای تقویت نقش آنها در حوزه متعادل‌سازی بازار اتخاذ شده، با استفاده از روش‌های سفته‌بازی به دنبال پایین آوردن ارزش شاخص هستند تا در روزهای آینده بتوانند سهام ارزان را مجددا خریداری کنند.

این مقام مطلع از ورود دستگاه‌های نظارتی برای بررسی دقیق‌تر و صحت‌سنجی اخبار دریافت شده و همچنین جلوگیری از اقدامات لطمه زننده به ثبات بازار خبر داد و اظهار داشت: سهامداران، به ویژه گروه‌هایی که با سرمایه‌های خرد وارد بازار شده‌اند باید ضمن اجتناب از رفتارهای هیجانی در خرید و فروش سهام، برای بهره‌گیری از منافع بازار سرمایه برنامه میان مدت داشته باشند.

لازم به ذکر است «نورنیوز» روز گذشته اقدام به برگزاری یک نظرسنجی آنلاین برای ارزیابی دیدگاه مخاطبان نسبت به وضعیت بازار سرمایه کرد که بر اساس آن ۶۷ درصد از پاسخگویان اعلام کردند؛ «شاخص بازار سرمایه به وضعیت مناسبی رسیده و وقت فروش سهام نیست.»


 

در مقابل نیز ۳۳ درصد از مخاطبان نیز اعلام کردند که «شاخص همچنان اصلاح خواهد شد و باید نسبت به فروش سهام اقدام کرد.»

این نظرسنجی از ساعت ۱۸:۳۰ روز گذشته (سه شنبه 18 شهریورما ه99) تا ساعت ۱۲ ظهر امروز در دسترس بود و نزدیک به ۲۲ هزار نفر از مخاطبان «نورنیوز» در شبکه‌های اجتماعی در آن شرکت کردند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی