شناسه خبر : 53649
تاریخ انتشار : 1399/06/17 16:14
تخفیف 40 درصدی ETF دوم در صورت رشد 2 برابری قیمت سهام پالایشی‌ها

تخفیف 40 درصدی ETF دوم در صورت رشد 2 برابری قیمت سهام پالایشی‌ها

نماد شرکت‌های پالایشی به‌دلیل تغییر نرخ خوراک بسته شده و پیش‌بینی می‌شود که نماد این شرکت‌ها پس از تعدیل با افزایش قیمت قابل توجهی باز شود که دراین صورت تأثیر زیادی در خرید سهام چهار شرکت پالایشی حاضر در ETF دولتی خواهد داشت.

نورنیوز ـ گروه اقتصادی: داوود رزاقی مدیر صندوق پالایش یکم معتقد است: در صورت رشد ۱.۵ تا ۲ برابری قیمت سهام پالایشی ها تا چهارشنبه هفته جاری تخفیف ۲۰ درصدی واحدهای صندوق پالایشی یکم به ۴۰ درصد می‌رسد.

او می‌گوید: نماد شرکت‌های پالایشی به‌دلیل تغییر نرخ خوراک بسته شده و پیش‌بینی می‌شود که نماد این شرکت‌ها پس از تعدیل با افزایش قیمت قابل توجهی باز شود که دراین صورت تأثیر زیادی در خرید سهام چهار شرکت پالایشی حاضر در ETF دولتی خواهد داشت.

رزاقی اظهار داشت: ۸۰ درصد واحدهای صندوق دارایکم نیز در دو روز پایانی پذیره‌نویسی فروخته شد. پیش‌بینی می‌شود در روزهای پایانی پذیره‌نویسی میزان استقبال از واحدهای این صندوق افزایش یابد که در این صورت ممکن است پذیره نویسی یک تا دو روز با موافقت سازمان بورس تمدید شود.

به اعتقاد رزاقی؛ در سناریو اول سهام پالایشی‌ها به‌دلیل تعدیل نرخ خوراک با رشد بالایی همراه می شوند و در سناریو دیگر روند فعلی بازار ادامه می یابد که احتمال تحقق سناریوی اول ۹۹ درصد است. بررسی میزان واحدهای فروخته شده صندوق پالایشی یکم در مقایسه با دارایکم نشان می‌دهد تاکنون استقبال از پالایشی یکم بیشتر از دارایکم بوده اما روزهای باقی مانده از پذیره‌نویسی رقم نهایی را مشخص می‌کند. با توجه به شرایط بازار امید می رود واحدهای صندوق پالایشی یکم به اندازه دارایکم فروش رود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی